1.9 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 6 Μαρτίου, 2025

Βασικά είδη ανάγκης κόβουν οι Έλληνες σύμφωνα με έρευνα

- Χορηγούμενη-

Τα βασικά αγαθά, όπως το ψωμί και το γάλα “κόβουν” οι Έλληνες προκειμένου να επιβιώσουν σύμφωνα με έρευνα της Nielsen. Μάλιστα, πτώση στην κατηγορία του γάλακτος στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου έφτασε το πρώτο εξάμηνο του 2017 στο 8,6%.

Μικρότερη μείωση είχει η αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, όπου οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά 5,3%. Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες καταγράφουν και οι πωλήσεις οικοπνευματωδών ποτών, καθώς το ουίσκι για το ίδιο χρονικό διάστημα μειώθηκε κατά 6,8%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (αφορά καταστήματα άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη), παρουσίασε απώλειες 1,1% σε αξία κατά πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα ταχυκινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά 2,2% το πρώτο εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Εντονότερες πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, στο -4,4%, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης, στο -3,5%.

Τη μοναδική θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, στο +2,0%.

Σύμφωνα με τη Nielsen, για το σύνολο των FMCGs η προαναφερθείσα πτώση στις αξίες (-2,2%) οδηγείται κυρίως από τη συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή η μέση τιμή ανά τεμάχιο παρουσιάζει αποπληθωριστικές τάσεις της τάξεως του -0,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες παρουσιάζουν απώλειες, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399 τ.μ.).

Εξαίρεση αποτελούν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφανίζουν θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από την ΕΥΣ.

Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), το συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το ουίσκι (-6,8%).

Από τις κατηγορίες του κλάδου των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, τα αποσμητικά και οι πάνες είναι, μεταξύ άλλων, δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% και -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες οικιακής χρήσης, υποχωρούν κατά -8,9% οι χλωρίνες και κατά -7,7% το χαρτί κουζίνας.

Σημειώνεται ότι με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (στοιχεία YTD έως 19 Αυγούστου 2017), η αγορά παρουσιάζει συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση, στο -0,4%, όπως επίσης και τα FMCGs στο -1,3%.

Τα βασικά αγαθά, όπως το ψωμί και το γάλα “κόβουν” οι Έλληνες προκειμένου να επιβιώσουν σύμφωνα με έρευνα της Nielsen. Μάλιστα, πτώση στην κατηγορία του γάλακτος στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου έφτασε το πρώτο εξάμηνο του 2017 στο 8,6%.

Μικρότερη μείωση είχει η αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, όπου οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά 5,3%. Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες καταγράφουν και οι πωλήσεις οικοπνευματωδών ποτών, καθώς το ουίσκι για το ίδιο χρονικό διάστημα μειώθηκε κατά 6,8%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (αφορά καταστήματα άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη), παρουσίασε απώλειες 1,1% σε αξία κατά πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα ταχυκινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά 2,2% το πρώτο εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Εντονότερες πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, στο -4,4%, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης, στο -3,5%.

Τη μοναδική θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, στο +2,0%.

Σύμφωνα με τη Nielsen, για το σύνολο των FMCGs η προαναφερθείσα πτώση στις αξίες (-2,2%) οδηγείται κυρίως από τη συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή η μέση τιμή ανά τεμάχιο παρουσιάζει αποπληθωριστικές τάσεις της τάξεως του -0,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες παρουσιάζουν απώλειες, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399 τ.μ.).

Εξαίρεση αποτελούν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφανίζουν θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από την ΕΥΣ.

Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), το συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το ουίσκι (-6,8%).

Από τις κατηγορίες του κλάδου των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, τα αποσμητικά και οι πάνες είναι, μεταξύ άλλων, δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% και -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες οικιακής χρήσης, υποχωρούν κατά -8,9% οι χλωρίνες και κατά -7,7% το χαρτί κουζίνας.

Σημειώνεται ότι με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (στοιχεία YTD έως 19 Αυγούστου 2017), η αγορά παρουσιάζει συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση, στο -0,4%, όπως επίσης και τα FMCGs στο -1,3%.

 

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

“Η Ελλάδα αντιστέκεται, η Ελλάδα ζει”

Τι είναι αυτό που στηρίζει διαχρονικά την επιβίωση της Ελλάδας; Είναι η ανθεκτικότητα και το πνεύμα της που παρά τις δυσκολίες συνεχίζει να αντιστέκεται...

Μην αφήνεις τα bots να σε χειραγωγούν!

Η Ελληνική Αστυνομία ενημερώνει το κοινό για την ολοένα και αυξανόμενη δραστηριότητα αυτοματοποιημένων ψεύτικων λογαριασμών (bots) στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, η δημιουργία και ύπαρξη...

Βιωματικό σεμινάριο αφήγησης για εκπαιδευτικούς στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης (20/3), το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης και...

Πειραματική Σκηνή Αλεξανδρούπολης: “Τρεις γυναίκες μονολογούν”

Η Πειραματική Σκηνή Αλεξανδρούπολης, αποδεχόμενη την πρόσκληση της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας παρουσιάζει την παράσταση " Τρεις γυναίκες μονολογούν". Γυναικεία πρόσωπα, βγαλμένα μέσα από τις σελίδες...

Φορολογικές δηλώσεις: Από 17 Μαρτίου η υποβολή – Στην ΑΑΔΕ όλα...

Εμπρόθεσμα απέστειλαν στην ΑΑΔΕ όλοι οι υπόχρεοι φορείς του Δημοσίου τα φορολογικά στοιχεία τους, τα οποία είναι απαραίτητα για την ομαλή έναρξη της διαδικασίας...

658 κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράση για ενδοοικογενειακή βία

Σχέδιο ειδικών στοχευμένων δράσεων με τρεις βασικές κατευθύνσεις, υλοποιεί η Ελληνική Αστυνομία, με στόχο την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, της ενδοοικογενειακής βίας...

Δημοτικό Σχολείο Κυπρίνου: Ομιλία με θέμα “Κυκλοφοριακή Αγωγή και Ποδήλατο”

Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Κυπρίνου πήραν την πρωτοβουλία να ενημερωθούν για θέματα που άπτονται της ποδηλασίας και διοργανώνουν ομιλία με θέμα "Κυκλοφοριακή Αγωγή...

Ηλύσια: Πρόγραμμα Προβολών από 6/3 έως 12/3

Στον Κινηματογράφο «ΗΛΥΣΙΑ» από την Πέμπτη 6/3 έως και την Τετάρτη 12/3 θα προβληθούν οι επτά παρακάτω ταινίες: Έρχεται η βραβευμένη με 3 Oscar & 3 Χρυσές Σφαίρες Κοινωνική...

Διαβασε και αυτο