-0.1 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 8 Απριλίου, 2025

Με βάση την τιμή και όχι την χώρα προέλευσης αγοράζουν προϊόντα οι Έλληνες

- Χορηγούμενη-

Η τιμή και  όχι τόσο η χώρα προέλευσης του προϊόντος αποτελεί βασικό κριτήριο για την επιλογή του από τους καταναλωτές. Οι τελευταίοι ενδιαφέρονται βεβαίως για τη χώρα στην οποία παράγεται το προϊόν, υπό την έννοια όχι ότι αυτό επηρεάζει οπωσδήποτε την ποιότητά του, αλλά διότι, εάν η χώρα παραγωγής είναι εν προκειμένω η Ελλάδα, διατηρούνται και αυξάνονται οι θέσεις εργασίας.

Σε ό,τι αφορά ειδικά τα τρόφιμα, ο Έλληνας φαίνεται ότι επιμένει ελληνικά, κάτι που πιθανώς σχετίζεται και με την πλούσια εγχώρια παραγωγή σε νωπά και τυποποιημένα τρόφιμα και τη σχετικά ανταγωνιστική τιμή τους. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Kapa Research και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο εκδήλωσης με αντικείμενο την παραγωγή ανασυγκρότηση. Την εκδήλωση διοργάνωσε η δεξαμενή σκέψης “Ρεύμα”, επικεφαλής της οποίας είναι ο πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Αθ. Σκορδάς, σε συνεργασία με την πρωτοβουλία “ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ”.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα το 49,5% των καταναλωτών απάντησε ότι τον τελευταίο καιρό επιλέγουν τα προϊόντα κυρίως με βάση την τιμή τους. Η αξιοπιστία, ανεξαρτήτως της χώρας προέλευσης, αποτελεί βασικό κριτήριο για το 25%, ενώ το 21% επιλέγει προϊόντα με κριτήρια εάν είναι ελληνικά ή όχι.

Παρατηρούνται, ωστόσο, σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με την κατηγορία των προϊόντων. Στην περίπτωση των τροφίμων η χώρα παραγωγής είναι το κυριότερο κριτήριο (32,5%) για την επιλογή των καταναλωτών και ακολουθεί η τιμή (28,5%), ενώ τελευταία έρχεται η μάρκα (14,5%). Μάλιστα, η πλειονότητα των καταναλωτών, το 53%, δεν το νοιάζει εάν το προϊόν παράγεται από εταιρεία ελληνικών ή ξένων συμφερόντων, αρκεί να παράγεται στην Ελλάδα. Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές λίγο ενδιαφέρονται για το εάν θα είναι επώνυμο το τρόφιμα, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τη στροφή τα τελευταία χρόνια -έστω και αν από πέρυσι υπάρχει μια σχετική επιβράδυνση- στα τρόφιμα ιδιωτικής ετικέτας.

Στα είδη ένδυσης – υπόδησης πρωταρχικό κριτήριο είναι οι προσφορές – εκπτώσεις (34,5%), ακολουθεί η τιμή (28%), ενώ η χώρα προέλευσης έχει σημασία μόνο για το 11%. Στα είδη προσωπικής υγιεινής κύριο κριτήριο είναι η τιμή (38%) και εν συνεχεία οι προσφορές – εκπτώσεις (35%), στην ουσία δηλαδή και πάλι η τιμή, ενώ η χώρα προέλευσης έχει σημασία μόνο για το 10,5%.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτώμενων οι τρεις βασικοί κλάδοι που μπορούν να συνεισφέρουν περισσότερο στην πολυπόθητη ανάπτυξη της χώρας είναι ο τουρισμός – πολιτισμός (78%), ο αγροτικός τομέας και η παραγωγή τροφίμων (49,5%) και η ενέργεια (30,5%).

Επίσης, το 68,5% θεωρεί πιο πατριωτική στάση μια εταιρεία να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, ακόμη και αν αναγκάζεται να μεταφέρει την έδρα της εκτός Ελλάδας, έναντι 26% που θεωρεί ότι είναι πιο πατριωτικό μια εταιρεία να διατηρεί την έδρα της στην Ελλάδα, ακόμη και αν διακινδυνεύει τη βιωσιμότητά της και τις θέσεις εργασίας.

Ενδιαφέρον έχει το στοιχείο που δείχνει ότι πλέον ο κόσμος εμπιστεύεται τον ιδιωτικό τομέα πολύ περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν. Ο Στρατός παραμένει ο θεσμός που εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες (60,5%), όμως στη δεύτερη θέση βρίσκονται πλέον οι ιδιωτικές επιχειρήσεις (46% των ερωτώμενων τις εμπιστεύονται πολύ ή αρκετά) ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2003 ήταν μόλις 28,5%.

Επίσης, το 53,5% πιστεύει ότι το κράτος θα πρέπει να εμπιστεύεται περισσότερο τις επιχειρήσεις και να αφήνει περισσότερη ελευθερία, ενώ το 58% εκτιμά ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τη δημιουργία θέσεων εργασίας είναι η μείωση της φορολογίας και των εισφορών των επιχειρήσεων, έναντι 38,5% που προκρίνει την επιδότηση νέων προσλήψεων.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

ΕΕΚΕ: Καλάθι του Πάσχα στις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ; Αγνοείται

Από το πρωί το σύνολο, σχεδόν, των μέσων μαζικής επικοινωνίας, έχουν ως βασική είδηση ότι από χθες, 7η Απριλίου 2025, ξεκινά η εφαρμογή του...

Β. Σπανάκης: Πάνω από 180 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών,...

Πάνω από 180 εκατ. ευρώ διατέθηκαν την τελευταία εξαετία (2019- 2025) από το Υπουργείο Εσωτερικών για την συντήρηση σχολικών κτιρίων σε όλη την Ελλάδα,...

Καιρός: Υποχωρούν τα χιόνια αλλά επιμένουν οι χαμηλές θερμοκρασίες

Νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες με τοπικές βροχές και μέχρι το μεσημέρι στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα σποραδικές καταιγίδες.Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά της...

Ημερίδα Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης: «TOURISM LIVE| Στρατηγικός Σχεδιασμός &...

Σε μια γεμάτη αίθουσα, στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στην Κομοτηνή, θεσμικοί εκπρόσωποι και επαγγελματίες του τουρισμού συμμετείχαν στην Ημερίδα Τουρισμού...

Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για την επανεμφάνιση της θαλάσσιας βλέννας στο...

Σε απόγνωση βρίσκονται οι ψαράδες του Θρακικού Πελάγους, καθώς η “βλέννα” που έχει κάνει έντονα την επανεμφάνισή της από τις αρχές Φεβρουαρίου, καταστρέφει εργαλεία...

Ορεστιάδα: Η Εφηβική Θεατρική Ομάδα του ΔΙΟΝΥΣΟΥ σε… αστυνομικές περιπέτειες!

Η Εφηβική Ομάδα του Θεατρικού Εργαστηρίου Νέας Ορεστιάδας ΔΙΟΝΥΣΟΣ θα – προσπαθήσει να! – παρουσιάσει το αστυνομικό θρίλερ “Ένας στυγερός φόνος” σε μια θεοπάλαβη...

Υποψήφια για ευρωπαϊκό βραβείο Πολυμορφίας η Κομοτηνή

Ο Δήμος Κομοτηνής επιλέχθηκε ως ένας από τους δέκα τελικούς υποψήφιους για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Πρωτευουσών Ένταξης και Πολυμορφίας 2025 (European Capitals of Inclusion...

Σύσκεψη Κώστα Τσιάρα με Περιφερειάρχες: Στο επίκεντρο το πρόγραμμα των 600...

Σύσκεψη με Περιφερειάρχες και εκπροσώπους τους, παρουσία του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, Θανάση Κοντογιώργη και των Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,...

Διαβασε και αυτο