6.9 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 3 Μαρτίου, 2025

Τέλος εποχής για την ΑΝΜΕΖ: Ανεξίτηλο το στίγμα των πλοίων της σε Ιόνιο και Αιγαίο

Η Ζακυνθινή Εταιρεία φαίνεται να ολοκληρώνει τον κύκλο της σε μια εποχή που και τα δύο πλοία της "Διονύσιος Σολωμός" και "Αδαμάντιος Κοραής" εταιρείας δούλευαν πολύ καλά.

- Χορηγούμενη-

Μετά την είδηση για την πώληση των πλοίων της ΑΝΜΕΖ, αναμφίβολα μπαίνουν τίτλοι τέλους σε μία ολόκληρη εποχή, καθώς τα πλοία της, άφησαν το στίγμα τους τόσο στο Ιόνιο όσο και στο Αιγαίο.

Η ανάρτηση αναφέρει:

Τις τελευταίες μέρες ακούσαμε ένα μαντάτο που δεν το περιμέναμε.
Τα πλοία της ZANTE FERRIES πρόκειται να περάσουν στην πλοιοκτησία της FAST FERRIES της οικογένειας Παναγιωτάκη.
Η Ζακυνθινή Εταιρεία φαίνεται να ολοκληρώνει τον κύκλο της σε μια εποχή που και τα δύο πλοία της εταιρείας δούλευαν πολύ καλά.

Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» στην μεγάλη γραμμή με τα εννιά λιμάνια τα κατάφερε εξαιρετικά.
Το 2017 ήρθε το πλοίο στο Αιγαίο για να μεγαλώσει την αξία του. Ήταν μία κίνηση κορώνα-γράμματα καθώς για την μετασκευή του πλοίου δαπανήθηκαν αρκετά χρήματα. Το πλοίο ευδοκίμησε στη γραμμή και η κίνηση αποδείχθηκε απόλυτα επιτυχής. Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» εξυπηρέτησε με τρόπο εξαιρετικό τα νησιά της Κύθνου, της Σερίφου, της Σίφνου, της Κιμώλου, της Μήλου, της Φολεγάνδρου, της Σικίνου, της Ίου και της Σαντορίνης. Όταν χρειάστηκε το δρομολόγιο έφτασε μέχρι την Ανάφη.
Δεν υπάρχουν λόγια για αυτό το πλοίο. Όλο το πλήρωμα, από τον Καπετάνιο μέχρι το τζόβενο, έδωσαν και την ψυχή τους για αυτό το πλοίο.

Το «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» ανέβηκε προσωρινά στη γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης τον Σεπτέμβριο το 2019 και στέριωσε για τα καλά. Το πλοίο της ZANTE FERRIES αγαπήθηκε πολύ στη Σαμοθράκη και συνέβαλλε με τον τρόπο του στην ανάπτυξη του όμορφου νησιού του Βορείου Αιγαίου. Η ZANTE FERRIES είχε καταφέρει τα πλοία της να δουλεύουν πολύ καλά χειμώνα-καλοκαίρι.

Η εταιρεία γεννήθηκε για να καλύψει μία μεγάλη ανάγκη. Η ίδρυση της εταιρείας έγινε το 1991 από αυτοκινητιστές που περίμεναν ώρες πολλές πάνω στον ντόκο της Κυλλήνης για να ταξιδέψουν μέχρι την Ζάκυνθο. Τα πλοία εκείνης της εποχής έδιναν το καλοκαίρι προτεραιότητα στα Ι.Χ., με αποτέλεσμα οι οδηγοί των φορτηγών να περιμένουν υπομονετικά στον μόλο.

Ποιος θα ξεχάσει εκείνες τις μακριές ουρές στην Κυλλήνη. Και ποιος θα ξεχάσει τι σήμαινε να μένεις έξω από τα καράβια της γραμμής. Μιλάμε για την εποχή του “ΠΡΩΤΕΑ”, του “ΖΑΚΥΝΘΟΣ Ι” (μέχρι τον Δεκέμβριο του 1989 ταξίδευε στη γραμμή το πρώτο “ΖΑΚΥΝΘΟΣ”) και του “ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ” (από το 1988 και μετά, ενώ μέχρι τότε ταξίδευε το “ΜΑΡΘΑ”).Η ανάγκη γέννησε τότε την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου (Α.Ν.Μ.Ε.Ζ.).
Είναι μία από τις τελευταίες εταιρείες λαϊκής βάσης.

Με το «ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ι» ξεκίνησε τη διαδρομή της στα ακτοπλοϊκά δρώμενα της χώρας η Α.Ν.Μ.Ε.Ζ.
Το θρυλικό αυτό ταξίδεψε για χρόνια από τα λιμάνια της Ραφήνας και του Πόρτο Ράφτη με τα ονόματα “ΣΥΡΟΣ” και “ΜΥΚΟΝΟΣ”. Οι υπόλοιπες εταιρείες δεν υποδέχθηκαν με ροδοπέταλα το “ΆΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ι”. Υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις, αλλά σιγά-σιγά το πλοίο σταδιοδρόμησε στη γραμμή. Τα βυτία και τα φορτηγά ήταν η πελατεία του.Το 1995 το πλοίο αντικαταστάθηκε από το μεγαλύτερο “Άγιος Διονύσιος Σ”.

Με τα δύο αυτά πλοία ξεκίνησε η εταιρεία το μακρύ της ταξίδι στην Ακτοπλοΐα. Από το “ΆΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ι” και το “ΆΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Σ” στον “ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ”, τον “ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟ” και τον “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟ ΚΟΡΑΗ”. Η είσοδος της εταιρείας στην επιβατηγό Ακτοπλοΐα έγινε το 2000 με το “ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ”, το οποίο αποδείχθηκε πραγματικό χρυσορυχείο για την εταιρεία. Με μεταφορική ικανότητα 350 αυτοκινήτων το πλοίο συνέβαλλε καθοριστικά ώστε να πάψουν οι μακριές ουρές των αυτοκινήτων στο λιμάνι της Κυλλήνης. Ακολούθησε το πλοίο “ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ”, το οποίο μετασκευάστηκε σε επιβατηγό/οχηματαγωγό, καθώς αρχικά ταξίδευε μόνο ως οχηματαγωγό με το όνομα “Τόνυα” και τα σινιάλα της εταιρείας του κ. Σ. Βουράκη.

Στα τέλη του 2008 δρομολογήθηκε το “ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ”, αρχικά στη γραμμή της Παροναξίας, και στη συνέχεια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Το τόλμημα της ΑΝΜΕΖ να δρομολογήσει πλοίο στο Αιγαίο αποδείχθηκε, τελικά, επιτυχημένο. Φάνταζε ιδιαίτερα τολμηρό εγχείρημα, αλλά σιγά-σιγά κατάφερε να σταθεί επάξια στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Εδώ να αποδώσουμε τα εύσημα στον Γιάννη τον Ξύδη, τον πράκτορα της Σίφνου, ο οποίος συνέβαλλε καθοριστικά στην αρχική δρομολόγηση και στην καθιέρωση του «ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ» στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Και άλλοι πράκτορες των νησιών βοήθησαν όπως μπορούσε ο καθένας, όπως ο Παναγιώτης ο Κουντούρης από τη Σίκινο.

Η δρομολόγηση του “ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ” στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων τον Ιούλιο του 2017 εδραίωσε τη θέση της εταιρείας στη γραμμή. Μια κίνηση-ματ για την εταιρεία. Ένα μεγάλο στοίχημα που κερδήθηκε παρά τις δυσκολίες.

Ο ακτοπλοϊκός χάρτης του Αιγαίου αλλάζει συνεχώς. Η τάση της εποχής είναι η συγχώνευση των ναυτιλιακών εταιρειών και η δημιουργία μεγάλων σχημάτων. Συνήθως τα μονοπώλια δεν κάνουν καλό στα νησιά και τους νησιώτες. Ο υγιής ανταγωνισμός γεννά προσφορές για τους επιβάτες και καλύτερες υπηρεσίες για τα νησιά.

Οι λόγοι που οδήγησαν στην πώληση της εταιρείας είναι γνωστοί σε όσους έχουν στα χέρια τους τις τύχες της εταιρείας. Η απόφαση της πώλησης της ZANTE FERRIES αφήνει μεγάλη πικρία σε όσους στήριξαν αυτήν την εταιρεία στα δύσκολα, είτε ως μέτοχοι είτε ως πληρώματα. Η εταιρεία πέρασε δύσκολες στιγμές κα πάντα κατάφερνε να ορθοπλωρίσει. Για πολλούς ναυτικούς η εταιρεία αυτή ήταν μία μεγάλη οικογένεια. Για όλους αυτούς που την στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια η απόφαση της πώλησης έγινε δεκτή με δυσκολία.

Εμείς σαν νησιώτες θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα μέλη των πληρωμάτων των πλοίων που εξυπηρέτησαν τη γραμμή μας όλα αυτά τα χρόνια. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους της ΖΑΝΤΕ FERRIES για όλα όσα έκαναν από το 2009 μέχρι σήμερα για τα νησιά μας. Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει όλες αυτές τις υπεράνθρωπες προσπάθειες να δέσει το πλοίο κόντρα στις δυνάμεις της Φύσης. Τα πλοία αυτής της εταιρείας τα ένιωθαν δικά τους οι νησιώτες.
Είναι πολύ δύσκολη η ώρα του αποχαιρετισμού. Μακάρι να ξαναβρεθούμε!!! Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα όσα κάνατε!!!

Πηγή:kaipoutheos.gr

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Ιερουργία του Μητροπολίτη Διδυμοτείχου στις Καστανιές

Στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Γεωργίου της άλλοτε ακμαζούσης κωμοπόλεως των Καστανεών, στην ελληνοτουρκική μεθόριο, ιερούργησε την Κυριακή της Τυρινής, 2α του μηνός Μαρτίου...

Καθαρά Δευτέρα με βροχές και πτώση της θερμοκρασίας

Αστάθεια αναμένεται να είναι ο καιρός την Καθαρά Δευτέρα σύμφωνα με την πρόγνωση του καιρού κυρίως στη βόρεια Ελλάδα, την κεντρική και ανατολική Μακεδονία,...

Α’ Κατανυκτικός Εσπερινός στην Αλεξανδρούπολη και ομιλία του Μητροπολίτου Ανθίμου

Το απόγευμα της Κυριακής της Τυρινής 2 Μαρτίου 2025, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου, τελέσθηκε ο Α’ Κατανυκτικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Μητροπολίτου...

Εκδηλώσεις της Ένωσης Γυναικών Αλεξανδρούπολης για την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας

Στα πλαίσια του εορτασμού του «Μάρτιος Μήνας Γυναίκας Μήνας Ισότητας» ως γνήσιος εκφραστής των αγώνων για την Ισότητα και την δίκαιη αντιμετώπιση της γυναίκας...

Σταθερές οι χρεώσεις στα «πράσινα» τιμολόγια ρεύματος και τον Μάρτιο

Οι χρεώσεις στα «πράσινα» τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος παρέμειναν αμετάβλητες τον Μάρτιο, καθώς οι πάροχοι προχώρησαν σε σημαντικές εκπτώσεις, φτάνοντας έως και το 96%. Παρά την...

Δήμος Αλεξανδρούπολης: Κούλουμα στα χωριά μας!

Σας περιμένουμε να πετάξουμε χαρταετό και να γευτούμε τα εδέσματα της Σαρακοστήςστο γήπεδο στο Αρίστεινοστο πολύκεντρο στα Λουτράστο κτίριο του συλλόγου στο Δωρικόστο γήπεδο...

Γυναίκα από τον Έβρο εξαφανίστηκε στη Θεσσαλονίκη

Μια 46χρονη γυναίκα, η Μαρία Αγγελακούδη από τον Έβρο, εξαφανίστηκε στην Θεσσαλονίκη με την οικογένεια της που μένει στην Αλεξανδρούπολη να την αναζητεί. Πιο συγκεκριμένα...

Δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων Θράκης

Ανακοινώνεται ότι για την επόμενη εβδομάδα (από 3 έως και 9 Μαρτίου του έτους 2025) τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της Γενικής Περιφερειακής...

Διαβασε και αυτο