1.9 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 8 Απριλίου, 2025

Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων που αγοράζουν «μαϊμού» προϊόντα – Ρούχα και αξεσουάρ στην πρώτη θέση

Το 62% των νέων αγόρασε σκόπιμα ένα παραποιημένο αγαθό

- Χορηγούμενη-

«Οι νέοι Έλληνες αγοράζουν περισσότερα παραποιημένα προϊόντα και συνεχίζουν να έχουν πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο» αναφέρει το Intellectual Property and Youth Scoreboard που κυκλοφορεί σήμερα από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO).

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας τα ευρήματα τις έρευνας είναι τα εξής:

Περισσότεροι από τους μισούς (52%) Ευρωπαίους που ρωτήθηκαν, ηλικίας μεταξύ 15 και 24 ετών, δήλωσαν ότι είχαν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν αντιγραφής στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, τόσο σκόπιμα όσο και κατά λάθος, ενώ το 1/3 των ερωτηθέντων (33%), ανάφερε ότι είχαν πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο από παράνομες πηγές.
Παρατηρώντας τις περιπτώσεις χρηστών που εν γνώσει τους προχώρησαν σε μία τέτοια αγορά, διαπιστώνεται πως το 37% αγόρασε ένα παραποιημένο προϊόν και το 21% χρησιμοποίησε, έπαιξε, κατέβασε ή μετέδωσε περιεχόμενο μέσω παράνομων πηγών.
Στην Ελλάδα, το 62% των νέων αγόρασε σκόπιμα ένα παραποιημένο αγαθό, το οποίο είναι το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ, και το 25% είχε εν γνώσει του πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο.
Θετικά κρίνεται πως το 60% των νέων Ευρωπαίων δήλωσαν ότι προτιμούν να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο από νόμιμες πηγές, σε σύγκριση με το αντίστοιχο 50% το 2019. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 57% των νέων.
Η τιμή και η διαθεσιμότητα παραμένουν οι κύριοι παράγοντες για την αγορά προϊόντων αντιγραφής και στον τομέα της ψηφιακής πειρατείας, όμως οι κοινοί γνωστοί, οι παρέες, όπως και η γενικότερη κοινωνική επιρροή, παραμένουν επίσης όλο και πιο σημαντικοί παράγοντες
Οι κυβερνο-απειλές, η απάτη στον κυβερνοχώρο και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι μεταξύ των κύριων αποτρεπτικών παραγόντων.
Όπως σημειώνεται, η σημερινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Intellectual Property and Youth Scoreboard, που κυκλοφόρησε από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), παρέχει ενδιαφέρουσα ενημέρωση σχετικά με τις συμπεριφορές των νέων απέναντι στην παραβίαση της διανοητικής ιδιοκτησίας, σε καιρό, πλέον, μετά την πανδημία.

Η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση για το 2022 πραγματοποιήθηκε μεταξύ συνολικά 22.021 νέων, ηλικίας 15-24 ετών, στα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ, μεταξύ 7 και 28 Φεβρουαρίου 2022.

Η έρευνα, όπως εξηγεί το ΑΠ-ΜΠΕ, εξετάζει τις δύο πλευρές της παράβασης της ΔΙ: τις τάσεις των νέων που αγοράζουν παραποιημένα προϊόντα και έχουν πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο, αξιολογώντας τις τάσεις από το 2016. Πάνω από το ήμισυ (52%) των νέων που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν αγοράσει τουλάχιστον ένα παραποιημένο προϊόν στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, σκόπιμα ή τυχαία, ενώ το ένα τρίτο (33%) είχε πρόσβαση σε παράνομο ψηφιακό περιεχόμενο.

Αγορά παραποιημένων προϊόντων
Ακόμη στην ανακοίνωση του ΟΒΙ αναφέρεται: κάνοντας μία επισταμένη μελέτη, μετά την υγειονομική κρίση, η νέα έρευνα επιβεβαίωσε ότι το 37% των νέων αγόρασαν σκόπιμα ένα ή περισσότερα αντιγραμμένα προϊόντα, γεγονός που αποτελεί σημαντική αύξηση σε σύγκριση με τα προηγούμενα αποτελέσματα (14% το 2019). Ο αριθμός αυτός ποικίλλει κυρίως ανά χώρα, με το υψηλότερο ποσοστό να είναι στην Ελλάδα (62%). Τα παραποιημένα προϊόντα που αγοράζουν συνήθως οι νέοι σκόπιμα είναι κυρίως ρούχα και αξεσουάρ (17%), ακολουθούν τα υποδήματα (14%), οι ηλεκτρονικές συσκευές (13%) και τα είδη υγιεινής φροντίδας, τα καλλυντικά και τα αρώματα (12%).

Ωστόσο, οι νέοι παραπλανούνται πολλές φορές στην αγορά παραποιημένων προϊόντων: Η ακούσια αγορά ανέρχεται στο 37%, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως οι ερωτηθέντες αναγνώρισαν δυσκολίες στη διάκριση των γνήσιων αγαθών από τα αντίστοιχα παραποιημένα. Το 48% δεν είχε αγοράσει τέτοια προϊόντα ή δεν ήταν βέβαιο αν είχαν ή όχι.

Διαδικτυακή πειρατεία
Όσον αφορά το ψηφιακό περιεχόμενο, η πρόσβαση σε νόμιμες πηγές κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος μεταξύ των νεότερων γενεών. Το 60% δήλωσε ότι δεν είχε χρησιμοποιήσει, αναπαράγει, κατεβάσει ή μεταδώσει περιεχόμενο από παράνομες πηγές το περασμένο έτος, σε σύγκριση με το 51% το 2019 και το 40% το 2016, επιβεβαιώνοντας με αυτό τον τρόπο την τάση για καλύτερη και πιο αποδεκτή χρήση.

Ωστόσο, η εκ προθέσεως πειρατεία παραμένει σταθερή, με το 21% των νέων καταναλωτών (ένας στους πέντε) να αναγνωρίζουν ότι είχαν εν γνώσει τους πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο τους τελευταίους 12 μήνες. Ένα σημαντικό ποσοστό των νέων παραπλανήθηκε, το 12% είχε τυχαία πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο και το 7% δεν γνωρίζει εάν έχει πρόσβαση σ’ αυτό. Το κύριο είδος πειρατικού περιεχομένου ήταν οι ταινίες (61%) και οι τηλεοπτικές σειρές (52%), ακολουθούμενη είναι η μουσική (36%), χρησιμοποιώντας κυρίως αποκλειστικούς ιστότοπους, εφαρμογές και κανάλια κοινωνικών δικτύων.

Βασικοί παράγοντες πίσω από την αγορά παραποιημένων προϊόντων και την πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο
Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ακόμη ότι ενώ η τιμή και η διαθεσιμότητα εξακολουθούν να είναι οι κύριοι λόγοι για την αγορά παραποιημένων, καθώς και τη σκόπιμη πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο, οι κοινωνικές επιρροές, όπως η συμπεριφορά της οικογένειας, των φίλων ή των ανθρώπων που γνωρίζουν, κερδίζουν σημαντικό έδαφος. ‘Αλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν τη μη φροντίδα για το αν το προϊόν ήταν ψεύτικο (ή αν η πηγή περιεχομένου ήταν παράνομη), μη αντιλαμβανόμενοι κάποιας διαφοράς μεταξύ αυθεντικών και μη αυθεντικών προϊόντων, καθώς και η ευκολία εύρεσης ή παραγγελίας παραποιημένων στο διαδίκτυο. Ένας στους 10 ερωτηθέντες ανάφερε συστάσεις από influencers ή ανθρώπους με δημόσια προβολή.

Τι κάνει τους νέους να το ξανασκεφτούν ;
Τέλος αναφέρεται ότι τόσο για τα προϊόντα όσο και για το ψηφιακό περιεχόμενο, οι νέοι ανάφεραν τους προσωπικούς κινδύνους της απάτης στον κυβερνοχώρο και τις κυβερνο – απειλές ως σημαντικούς παράγοντες που θα περιορίσουν τη μη θεμιτή συμπεριφορά τους. Επίσης, η καλύτερη κατανόηση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον ή στην κοινωνία, αποτελούν όλο και περισσότερο σημαντικές απαντήσεις τους.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

ΠΑΟΚ: Ο Κωνσταντέλιας έκανε πραγματικότητα το όνειρο ενός τυφλού θαυμαστή του...

Ο Γιάννης Κωνσταντέλιας είχε ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο «τετ α τετ», μετά το τέλος του αγώνα, ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός (2-1), με έναν θαυμαστή του...

Προβλήματα με τις σφαγές ζώων στον Έβρο λόγω της ευλογιάς προβάτων

Την νύχτα μέρα θα κάνουν οι εκδοροσφαγείς των δύο δημοτικών σφαγείων του Έβρου για να προλάβουν μέχρι το Πάσχα να φέρουν σε πέρας την...

ΕΕΚΕ: Καλάθι του Πάσχα στις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ; Αγνοείται

Από το πρωί το σύνολο, σχεδόν, των μέσων μαζικής επικοινωνίας, έχουν ως βασική είδηση ότι από χθες, 7η Απριλίου 2025, ξεκινά η εφαρμογή του...

Β. Σπανάκης: Πάνω από 180 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών,...

Πάνω από 180 εκατ. ευρώ διατέθηκαν την τελευταία εξαετία (2019- 2025) από το Υπουργείο Εσωτερικών για την συντήρηση σχολικών κτιρίων σε όλη την Ελλάδα,...

Καιρός: Υποχωρούν τα χιόνια αλλά επιμένουν οι χαμηλές θερμοκρασίες

Νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες με τοπικές βροχές και μέχρι το μεσημέρι στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα σποραδικές καταιγίδες.Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά της...

Ημερίδα Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης: «TOURISM LIVE| Στρατηγικός Σχεδιασμός &...

Σε μια γεμάτη αίθουσα, στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στην Κομοτηνή, θεσμικοί εκπρόσωποι και επαγγελματίες του τουρισμού συμμετείχαν στην Ημερίδα Τουρισμού...

Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για την επανεμφάνιση της θαλάσσιας βλέννας στο...

Σε απόγνωση βρίσκονται οι ψαράδες του Θρακικού Πελάγους, καθώς η “βλέννα” που έχει κάνει έντονα την επανεμφάνισή της από τις αρχές Φεβρουαρίου, καταστρέφει εργαλεία...

Ορεστιάδα: Η Εφηβική Θεατρική Ομάδα του ΔΙΟΝΥΣΟΥ σε… αστυνομικές περιπέτειες!

Η Εφηβική Ομάδα του Θεατρικού Εργαστηρίου Νέας Ορεστιάδας ΔΙΟΝΥΣΟΣ θα – προσπαθήσει να! – παρουσιάσει το αστυνομικό θρίλερ “Ένας στυγερός φόνος” σε μια θεοπάλαβη...

Διαβασε και αυτο