3.9 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 7 Απριλίου, 2025

Ποια είναι τα παράπονα των ασθενών από τους γιατρούς και το σύστημα υγείας

Τα στοιχεία που συνέλεξαν τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υγείας

- Χορηγούμενη-

Σημεία αναφοράς για την προάσπιση των δικαιωμάτων των χρηστών υγείας αρχίζουν να αποτελούν τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υγείας, τα οποία λειτουργούν τα τελευταία δύο χρόνια στα περισσότερα νοσοκομεία της χώρας. Αυτό αποδεικνύουν τα στοιχεία του 2018, καθώς υπεβλήθη διπλάσιος αριθμός αναφορών, σε σχέση με το 2017, όπου στο σύνολο των νοσοκομείων κατεγράφησαν περίπου 2.500 «καταγγελίες-παράπονα» πολιτών είτε γραπτά είτε προφορικά.

Κύριο θέμα που απασχολεί τους πολίτες που έρχονται σε επαφή με τις υπηρεσίες των νοσοκομείων είναι η συμπεριφορά του υγειονομικού προσωπικού.

Το 2018 οι αναφορές έφτασαν περίπου τις 5.000, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υγείας Γιώργος Γιαννόπουλος. Προσθέτει ότι «το μεγαλύτερο ποσοστό των καταγγελιών περίπου 80% δεν ανταποκρίνονται σε ένα υπαρκτό πρόβλημα, ωστόσο υπάρχει ένα 20% που μας απασχολεί και το επεξεργαζόμαστε».

Από την ανάλυση των στοιχείων που κάθε εξάμηνο αποστέλλονται στο υπουργείο Υγείας, προκύπτει ότι οι περισσότερες καταγγελίες αφορούν «ανάρμοστη» συμπεριφορά του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και πλημμελή φροντίδα. Ακολουθούν «παράπονα» για τους χρόνους αναμονής σε τακτικά εξωτερικά ιατρεία και στα επείγοντα και μικρότερο ποσοστό αφορά συνθήκες νοσηλείας.

Όλες οι καταγγελίες διερευνώνται από το προσωπικό του γραφείου, το οποίο και απαντά στις αναφορές των πολιτών, ωστόσο από τις επισημάνσεις του, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Γιαννόπουλος, χρειάζεται «η διοίκηση του νοσοκομείου να είναι πιο αποτελεσματική στη διεκπεραίωση και να έχει τον αποφασιστικό ρόλο στην επίλυση των προβλημάτων που κατατίθενται».

Η συμπεριφορά των επαγγελματιών υγείας
«Ανάρμοστη» συμπεριφορά, «αδιαφορία» και «έλλειψη σεβασμού» καταλογίζουν οι πολίτες, κυρίως στο ιατρικό προσωπικό, και λιγότερο σε νοσηλευτές και λοιπό υγειονομικό προσωπικό.

«Ζητήματα συμπεριφοράς δεν μπορεί να μετρηθούν με δείκτες και αυτό που κάνουμε είναι να επεξεργαστούμε τα στοιχεία και να εξετάσουμε πού εκφράζονται τα περισσότερα παράπονα, ώστε σε συνεργασία με τις διοικήσεις να παρέμβουμε», αναφέρει ο κ. Γιαννόπουλος.

Το θέμα συμπεριφοράς του προσωπικού προς τους ασθενείς αναφέρεται με μεγάλη συχνότητα στα νοσοκομεία του Λεκανοπεδίου τα οποία και δέχονται τους περισσότερους ασθενείς και μεγάλος αριθμός διαμαρτυριών αφορά σε δυσλειτουργίες των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ). Οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής είναι το βασικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους πολίτες, αναφέρει ο κ. Γιαννόπουλος. Εκτιμά ότι με την έναρξη της λειτουργίας των ΤΕΠ ως αυτοτελών, την ενίσχυσή τους με προσωπικό -έως τέλος Ιανουαρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες διορισμού των γιατρών- καλύτερη οργάνωση (διαλογή) και καλύτερη οργάνωση του συστήματος εφημερίας στο Λεκανοπέδιο, θα επέλθει μια πολύ σοβαρή αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούν τα ΤΕΠ και θα μειωθούν τα παράπονα των πολιτών.

«Εκεί που υπάρχουν μεγάλα προβλήματα που πολλές φορές δεν υπάρχουν και δείκτες για να το μετρήσεις παρά μόνο ερωτηματολόγια, είναι η καθημερινή επαφή των πολιτών με τις υπηρεσίες υγείας. Γι’ αυτό έχουμε συμπεριλάβει στην αξιολόγηση των διοικήσεων θέματα που μπορούμε να τα μετρήσουμε και κυρίως είναι χρόνοι αναμονής και κατά πόσο ανταποκρίνονται στην ανάγκη να μειωθούν σε αποδεκτά επίπεδα για κάθε συγκεκριμένη υπηρεσία».

Η έλλειψη προσωπικού και η μεγάλη προσέλευση στα δημόσια νοσοκομεία, παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση του στρες γιατρών και νοσηλευτών. «Ο επαρκής αριθμός προσωπικού είναι από μόνος του δείκτης ποιότητας υπηρεσιών», τονίζει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Γιαννόπουλος.

Ενθάρρυνση των πολιτών να προσφεύγουν στα Γραφεία
Την ενθάρρυνση των πολιτών να προσφεύγουν στα Γραφεία Προάσπισης των Δικαιωμάτων των Ληπτών Υγείας επιδιώκει το υπουργείο Υγείας, καθώς παρά την αύξηση αναφορών το 2018 που δείχνει ότι σιγά-σιγά γίνονται γνωστά, ο αριθμός παραμένει σχετικά μικρός σε σχέση με τον αριθμό των ασθενών που δέχονται τα δημόσια νοσοκομεία- περίπου δύο εκατομμύρια νοσηλείες σε ετήσια βάση και περισσότερες από 11 εκατομμύρια επισκέψεις στα εξωτερικά ιατρεία και τα επείγοντα.

Στόχος είναι τα Γραφεία Προάσπισης των Δικαιωμάτων των Ληπτών Υγείας «να αποτελέσουν σημείο αναφοράς των πολιτών», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γιαννόπουλος. «Το υπουργείο Υγείας προχωρά στην αναβάθμιση τους σε αυτοτελή τμήματα, όπου αποκλειστικά και ολοκληρωμένα το προσωπικό τους θα ασχολείται με τις αναφορές-καταγγελίες, ενώ το Γραφείο θα εποπτεύει και τον υπάλληλο που έχει την ευθύνη για την κατάρτιση της λίστας χειρουργείων».

Το ότι δημιουργήσαμε αυτά τα γραφεία, σημειώνει ο κ. Γιαννόπουλος, δείχνει ότι δεν θέλουμε να εξετάζονται οι καταγγελίες και τα παράπονα των ασθενών από τους ίδιους που παρέχουν τις υπηρεσίες, αλλά από άλλους υπαλλήλους των νοσοκομείων και την διοίκηση.

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο, το επόμενο διάστημα θα ενταθεί η ενημέρωση των ληπτών από τα ίδια τα γραφεία. Θα πρέπει να παροτρύνονται οι πολίτες να υποβάλλουν και γραπτά τις καταγγελίες (μεγάλο μέρος γίνεται προφορικά). «Θέλουμε να αποβάλλουμε τον φόβο και ο ασθενής να γίνει πιο διεκδικητικός για τα δικαιώματα του τα οποία πρέπει να γνωρίζει».

Λειτουργία των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας
Στο αυτοτελές Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, μπορούν να απευθύνονται οι ασθενείς (νοσηλευόμενοι και εξωτερικοί), οι συγγενείς και συνοδοί των ασθενών, οι επισκέπτες και όλοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες για την άμεση ενημέρωσή τους για θέματα του Νοσοκομείου, να υποβάλουν προτάσεις ή καταγγελίες που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών υγείας και κυρίως να προστατεύονται κατά την άσκηση του δικαιώματός τους στο βασικό ανθρώπινο αγαθό της υγείας.

Οι δράσεις του Γραφείου στοχεύουν να συμβάλουν στη διευθέτηση υποθέσεων που απορρέουν από την άσκηση του δικαιώματος του πολίτη για την υγεία του, αποσκοπώντας στην εξομάλυνση και εξάλειψη δυσλειτουργιών που παρεμποδίζουν την εξυπηρέτηση του και κατ’ επέκταση και το έργο των εργαζόμενων στον υγειονομικό τομέα, με απώτερο στόχο την εύρυθμη λειτουργία του νοσοκομείου. Το Αυτοτελές Γραφείο υπάγεται απ’ ευθείας στη Διοίκηση, στοχεύοντας να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο βελτίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών όλων των μονάδων του νοσοκομείου.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Ανασφάλεια για τους αγρότες του Έβρου λόγω λήξης και μη ανανέωσης...

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει να αγνοεί ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για τον Έβρο: τη μη ανανέωση της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας – Βουλγαρίας...

Εκλογές σήμερα στο ΤΟΕΒ Φερών Πέπλου

Καλούνται οι παραγωγοί του αγροκτήματος Φερών να προσέλθουν σήμερα Δευτέρα 07-04-2025 στα γραφεία του ΤΟΕΒ για να ψηφίσουν τους καινούργιους αντιπροσώπους του συγκεκριμένου αγροκτήματος...

Με αλυσίδες η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων σε τμήματα του οδικού δικτύου...

Απαγορεύουμε λόγω έντονων καιρικών φαινομένων (συνεχή και έντονη χιονόπτωση) και ολισθηρότητας του οδοστρώματος: Την κυκλοφορία όλων των βαρέων οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5...

Φωταγώγηση της Βουλής με μαύρο – κόκκινο χρώμα για την Ημέρα...

Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης του Θρακικού Ελληνισμού, το Μέγαρο του ελληνικού Κοινοβουλίου φωταγωγήθηκε χθες το βράδυ της Κυριακής (6/4) με μαύρο-κόκκινο χρώμα, καθώς...

Χιονοθύελλα στον βόρειο Έβρο

Στα λευκά έχει ντυθεί ο βόρειος Έβρος από το Ορμένιο, τον Πεντάλοφο έως και το Σουφλί. Αυτή την ώρα επικρατεί χιονοθύελλα στην περιοχή της Ορεστιάδας. Οι...

Κλειστά τα σχολεία τους ορεινούς οικισμούς του Δήμου Σουφλίου

Σε όλες τις ορεινές περιοχές του Δήμου Σουφλίου χιονίζει από χθες το βράδυ μέχρι και αυτή την ώρα.Οι σχολικές μονάδες δεν θα λειτουργούν σήμερα...

Καιρός: Αισθητή πτώση της θερμοκρασίας με βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα...

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου μέχρι τις μεσημβρινές ώρες.Ισχυρές βροχές τις πρωινές ώρες στην ανατολική Θεσσαλία, τις Σποράδες και τη...

Φόρος τιμής στον Θρακικό Ελληνισμό από το Σύνδεσμο Αποφοίτων Σχολής Μονίμων...

Ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΑΣΜΥ) αποτίει φόρο τιμής στον Θρακικό Ελληνισμό, έναν από τους πιο ακλόνητους θεματοφύλακες της εθνικής μας ταυτότητας, που...

Διαβασε και αυτο

Ανασφάλεια για τους αγρότες του Έβρου λόγω λήξης και μη ανανέωσης...

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει να αγνοεί ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για τον Έβρο: τη μη ανανέωση της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας – Βουλγαρίας...