7.9 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών : Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς!

- Χορηγούμενη-

Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
στη μέση της χρονιάς, δείχνει την αναλγησία και την απόσταση από την εκπαιδευτική
πραγματικότητα.

Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα καθορίζουν τα ίδια την
ελάχιστη βάση εισαγωγής των υποψηφίων σε αυτά. Η βάση εισαγωγής θα ορίζεται «ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Η κλίμακα του ποσοστού αυτού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%. Δημιουργείται έτσι ένα ακόμα φίλτρο που θα αποκλείσει χιλιάδες μαθητές από τα Πανεπιστήμια.

Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι οι υποψήφιοι θα έχουν πλέον περιορισμένο αριθμό επιλογών στη
συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις.
Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν (σε περιορισμένο αριθμό επιλογών και με βάσεις που θα καθορίζουν τα τμήματα). Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση. Με τις αλλαγές αυτές το Υπουργείο πρακτικά θέλει το Τμήμα να διαλέγει τους εισακτέους και όχι οι μαθητές να επιλέγουν το Τμήμα που επιθυμούν. Το σύστημα αυτό θυμίζει τις αλλαγές που επιχείρησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τις λεγόμενες πράσινες και κόκκινες σχολές.

Αυτές οι αλλαγές σηματοδοτούν:
 Αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών -ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών- από τα
Πανεπιστήμια, αφού μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων.
 Βίαιη εκδίωξη χιλιάδων νέων, που ονειρεύονται να σπουδάσουν, και στροφή τους στην εφήμερη κατάρτιση.
 Περικοπή κάθε ελευθερίας στην επιλογή τμήματος από τους μαθητές, αφού όσοι δεν περάσουν με την πρώτη στις λιγοστές επιλογές τους, θα παίρνουν κυριολεκτικά “ό,τι περισσέψει”, αν
“περισσέψει”, και πιθανότατα όχι αυτό που επιθυμούν.
 Κλείσιμο Τμημάτων, σύμφωνα με την Έκθεση Πισσαρίδη.

Είναι γνωστό ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μία ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία για τους
μαθητές και τις οικογένειες τους. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ Λυκείου δίνουν τη μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες. Η περσινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε κακήν κακώς, τα προβλήματα της «τηλεκπαίδευσης» και οι ανισοτιμίες οξύνονται, ο εγκλεισμός χιλιάδων εφήβων μεγαλώνει το άγχος και την πίεση. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς στηρίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να κρατηθούν όρθια , να διατηρήσουν την ηρεμία και την ισορροπία που απαιτείται για να ανταποκριθούν στη δοκιμασία των εξετάσεων.

Σε αυτή την δοκιμασία, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς είμαστε μία γροθιά, συνεργαζόμαστε,
στηρίζουμε, συμπάσχουμε και αγωνιούμε. Όλοι καταλαβαίνουν την ανάγκη υποστήριξης της
προσπάθειας χιλιάδων μαθητών. ΌΛΟΙ, εκτός από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Ξεχειλίζει από υποκρισία το Υπουργείο Παιδείας όταν μιλά για αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών στα Πανεπιστήμια ή ότι δεν μπορεί να περνάνε με «το όνομα τους» τα παιδιά στα ΑΕΙ. Τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα έλεγαν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια για να δικαιολογήσουν τα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο και το Εξεταστικό.

Αυτή αλλά οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που «η μία έκοβε και η άλλη έραβε», δεν ενδιαφέρονται για την πραγματική αναβάθμιση της μόρφωσης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια:
 Δημιουργούσαν ένα σχολείο-εξεταστικό κέντρο που αναπαράγει την αποστήθιση και την
παπαγαλία και ενισχύει την παραπαιδεία (βλ.Τράπεζα Θεμάτων ως τρόπος διεξαγωγής των
ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλο το Λύκειο).
 Δημιουργούσαν ένα σχολείο-αρένα ανταγωνισμού που περιορίζει τις επιλογές στο
μηχανογραφικό των μαθητών και τους αναγκάζει να ανταγωνίζονται ο ένας το άλλον. Στόχος δεν
είναι να γράψεις καλά, αλλά καλύτερα από κάποιον άλλο.
 Υποστηρίζουν μέτρα δοκιμασμένα και αποτυχημένα, όπως η βάση του 10, η Τράπεζα
Θεμάτων, η κατηγοριοποίηση των Ιδρυμάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης κ.α. Αυτά δεν
βελτιώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργούν ως κόφτες και μάλιστα με ταξικά
κριτήρια. Όταν, για παράδειγμα, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, κόπηκε σχεδόν το 40% των
υποψηφίων.
Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της
χρονιάς! Απαιτούμε μέτρα στήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, λόγω της
πανδημίας:
 Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της
διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων
και για τις επόμενες χρονιές.
 Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις Σχολές.
 Έναρξη ΑΜΕΣΑ της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης
Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της μόρφωσης:
 Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ
 Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα
σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων
 Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
 Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα
εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.
 Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις, στο κλείσιμο ολιγομελών
τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
 Σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών
επιτροπών.
 Ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των μαθητών και τη
λειτουργία του σχολείου.
Δυναμώνουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς τον αγώνα για ένα σχολείο που θα
μορφώνει και δε θα εξοντώνει.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Χ. Τοψίδης: Αυτοψία στις υπό κατασκευή γέφυρες Κομψάτου και Κοσμίου Π.Ε....

«Τα έργα υποδομών αποτελούν θεμέλιο για την ανάπτυξη της Περιφέρειας μας, ενισχύοντας την καθημερινότητα στις τοπικές κοινωνίες, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών και δημιουργώντας...

Προκηρύσσονται 530 θέσεις ειδικευμένων ιατρών στο ΕΣΥ

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ιατρικού προσωπικού των υγειονομικών δομών σε όλη τη χώρα, υπεγράφη η απόφαση για την προκήρυξη 530 θέσεων ειδικευμένων ιατρών...

Σύλληψη ανήλικου με σουγιά στη Δράμα

Συνελήφθη την 23-4-2025 το μεσημέρι στη Δράμα από αστυνομικούς της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Αστυνομικού Τμήματος Δράμας ένας ανήλικος ημεδαπός, διότι εντοπίσθηκε να κατέχει...

«Φάρος Έλενα Σαΐρη 2025»: Διεθνής Κολυμβητικός Αγώνας στην Αλεξανδρούπολη

Η καρδιά της κολύμβησης χτυπά και φέτος στην Αλεξανδρούπολη! Από την Παρασκευή 25 έως και την Κυριακή 27 Απριλίου 2025, το Δημοτικό Κολυμβητήριο "Δημοσθένης Μιχαλεντζάκης" φιλοξενεί τον καθιερωμένο διεθνή...

Καβάλα: Εξιχνιάστηκαν 5 περιπτώσεις κλοπών τετελεσμένες και σε απόπειρα

Από αστυνομικούς της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Καβάλας εξιχνιάστηκαν πέντε περιπτώσεις κλοπών, εκ των οποίων τέσσερις τετελεσμένες και μία...

Λιβάνιος: Από την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από...

Από την επόμενη εβδομάδα, οι πολίτες θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής...

Καβάλα: Σύλληψη 2 ημεδαπών για κλοπή χρημάτων από ανασφάλιστο ΙΧΦ αυτοκίνητο

Συνελήφθησαν την 23-4-2025 το μεσημέρι από αστυνομικούς του Αστυνομικού Σταθμού Νέας Περάμου δύο ημεδαποί, διότι όπως προέκυψε ο ένας δράστης βραδινές ώρες της 22/23-4-2025,...

Προστατεύουν τις έδρες και στο Game 2

Η έναρξη των δεύτερων αγώνων των πλέι οφ της Ευρωλίγκα και η ολοκλήρωση της μεσοβδόμαδης αγωνιστικής στη La Liga ξεχωρίζουν στο σημερινό πρόγραμμα. Παρακάτω...

Διαβασε και αυτο

Χ. Τοψίδης: Αυτοψία στις υπό κατασκευή γέφυρες Κομψάτου και Κοσμίου Π.Ε....

«Τα έργα υποδομών αποτελούν θεμέλιο για την ανάπτυξη της Περιφέρειας μας, ενισχύοντας την καθημερινότητα στις τοπικές κοινωνίες, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών και δημιουργώντας...