8.9 C
Alexandroupoli
Κυριακή, 2 Μαρτίου, 2025

Η νέα αυταπάτη της κυβέρνησης ονομάζεται ανάπτυξη υδατοδρομίων

- Χορηγούμενη-

Γραπτή Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Ναυτιλίας και Οικονομίας κατέθεσαν 33 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ανάμεσά τους κι ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργούν οι νέες μεταβατικές διατάξεις στο σχέδιο νόμου: «Ίδρυση και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών».

Όπως τονίζεται και στην Ερώτηση το γεγονός ότι ο Δημόσιος Φορέας αναλαμβάνει το κόστος της αδειοδότησης και της κατασκευής των υποδομών για τα υδατοδρόμια επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις εξαιτίας των δυσχερειών σε δημοσιονομικό επίπεδο αλλά και εξαιτίας γραφειοκρατικών διαδικαστικών ζητημάτων.

Το αποτέλεσμα είναι να ακυρώνονται όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια, καθώς οι άδειες πρέπει να ανήκουν στο Δημόσιο.

Οι Βουλευτές ρωτάνε, μεταξύ άλλων, τους αρμόδιους Υπουργούς πώς θα μπορέσουν οι Δημόσιοι ή Δημοτικοί Φορείς να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα κονδύλια για τις άδειες ίδρυσης και την κατασκευή των υδατοδρομίων;

Επίσης, κατά πόσο αποτελεί εθνικό στόχο η ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων από τη στιγμή που η υλοποίησή του εναποτίθεται στη βούληση και τη δυνατότητα κάθε Δημοσίου Φορέα;

Αναλυτικά η γραπτή Ερώτηση

Σε μία ακόμα αυταπάτη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τείνει να εξελιχθεί το σχέδιο για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου Υδατοδρομίων, μετά και τα προβλήματα που δημιουργούν νέες μεταβατικές διατάξεις στο σχέδιο νόμου: «Ίδρυση και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών».

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 2 παρ. 2α του νέου προτεινόμενου νόμου αναφέρεται ότι η άδεια ίδρυσης Υδατοδρομίου χορηγείται «μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο.»

Αυτό συνεπάγεται ότι ο Δημόσιος Φορέας αναλαμβάνει το κόστος της αδειοδότησης και το κόστος κατασκευής των απαιτούμενων υποδομών γεγονός, που θα επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις δεδομένων των δυσχερειών τόσο στο δημοσιονομικό πεδίο, όσο και εξαιτίας γραφειοκρατικών διαδικαστικών ζητημάτων.

Παρά τις εξαγγελίες των συναρμόδιων Υπουργών για στήριξη όλων των επενδυτικών πρωτοβουλιών στον τομέα των υδροπλάνων η έλλειψη σχεδιασμού και η ανικανότητα της κυβέρνησης, που οδηγεί σε συνεχείς τροποποιήσεις του νομοσχεδίου, όχι μόνο καθυστερεί ακόμα περισσότερο την υλοποίηση των επενδύσεων, αλλά και πλέον ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά Υδατοδρόμια με την αιτιολογία, ότι οι άδειες πρέπει να ανήκουν στο Δημόσιο. Παράλληλα, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο εταιρείες, που έχουν υλοποιήσει ήδη μελέτες, να αξιοποιήσουν τη νέα διάταξη, ζητώντας αποζημιώσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις ανέρχονται στο ποσό της τάξεως του 1 εκ. Ευρώ.

Επιπλέον, στην περίπτωση που οι Φορείς Διοίκησης Λιμένων (Οργανισμοί, Λιμενικά Ταμεία, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία) δεν είχαν τους πόρους να καλύψουν το κόστος της αδειοδότησης και κατασκευής και προχώρησαν σε διαγωνιστικές διαδικασίες για την παραχώρηση χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση Υδατοδρομίου από ιδιώτες δεν είναι βέβαιο, εάν λόγω έλλειψης πόρων, θα μπορέσουν να καλύψουν το απαιτούμενο κόστος για να προχωρήσουν στις επενδύσεις.

Αποκαρδιωτικό δε για το μέλλον του συνολικού εγχειρήματος είναι το γεγονός ότι, σήμερα, πλήρως αδειοδοτημένα είναι μόνο τρία Υδατοδρόμια, της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, έναντι του αρχικού στόχου για τουλάχιστον 10 Υδατοδρόμια μέχρι το 2016.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1. Δεδομένης της υφιστάμενης οικονομικής κατάστασης πώς θα μπορέσουν οι Δημόσιοι ή Δημοτικοί Φορείς να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα κονδύλια για τις άδειες ίδρυσης και την κατασκευή των Υδατοδρομίων;

  2. Κατά πόσο αποτελεί εθνικό στόχο η ανάπτυξη δικτύου Υδατοδρομίων από τη στιγμή που η υλοποίησή του εναποτίθεται στη βούληση και τη δυνατότητα κάθε Δημόσιου Φορέα;

  3. Για ποιο λόγο στη μεταβατική διάταξη δεν μνημονεύεται με σαφήνεια η πηγή χρηματοδότησης;

 

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Εκδηλώσεις της Ένωσης Γυναικών Αλεξανδρούπολης για την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας

Στα πλαίσια του εορτασμού του «Μάρτιος Μήνας Γυναίκας Μήνας Ισότητας» ως γνήσιος εκφραστής των αγώνων για την Ισότητα και την δίκαιη αντιμετώπιση της γυναίκας...

Σταθερές οι χρεώσεις στα «πράσινα» τιμολόγια ρεύματος και τον Μάρτιο

Οι χρεώσεις στα «πράσινα» τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος παρέμειναν αμετάβλητες τον Μάρτιο, καθώς οι πάροχοι προχώρησαν σε σημαντικές εκπτώσεις, φτάνοντας έως και το 96%. Παρά την...

Δήμος Αλεξανδρούπολης: Κούλουμα στα χωριά μας!

Σας περιμένουμε να πετάξουμε χαρταετό και να γευτούμε τα εδέσματα της Σαρακοστήςστο γήπεδο στο Αρίστεινοστο πολύκεντρο στα Λουτράστο κτίριο του συλλόγου στο Δωρικόστο γήπεδο...

Γυναίκα από τον Έβρο εξαφανίστηκε στη Θεσσαλονίκη

Μια 46χρονη γυναίκα, η Μαρία Αγγελακούδη από τον Έβρο, εξαφανίστηκε στην Θεσσαλονίκη με την οικογένεια της που μένει στην Αλεξανδρούπολη να την αναζητεί. Πιο συγκεκριμένα...

Δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων Θράκης

Ανακοινώνεται ότι για την επόμενη εβδομάδα (από 3 έως και 9 Μαρτίου του έτους 2025) τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της Γενικής Περιφερειακής...

Σύσταση ΔΕΔΔΗΕ για την Καθαρά Δευτέρα: «Μην πετάτε το χαρταετό σας...

«Προσοχή κατά το πέταγμα χαρταετού», συμβουλεύει με ανακοίνωσή του ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) για την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας. Ο ΔΕΔΔΗΕ...

Συλλήψεις σε Ορεστιάδα και Αλεξανδρούπολη για διωκόμενους με αποφάσεις δικαστηρίων

Σύλληψη ημεδαπού διωκόμενου με καταδικαστική απόφαση Συνελήφθη την 2-3-2025 τις πρώτες πρωινές ώρες στην Ορεστιάδα, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ορεστιάδας,...

Την Καθαρά Δευτέρα, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στις Φέρες!

Ελάτε να ζήσετε από κοντά ένα από τα πιο ξεχωριστά έθιμα της Αποκριάς! Το παραδοσιακό Έθιμο της Καμήλας δίνει το σύνθημα για ένα ανεπανάληπτο...

Διαβασε και αυτο