Εδώ και 5 εβδομάδες δεν λειτουργεί ο λέβητας στο κτήριο των εργαστηρίων Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Πληροφορικής, Δομικών του Εργαστηριακού Κέντρου Αλεξανδρούπολης και μάλιστα μέσα στο χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες. Κάνοντας υπομονή εκπαιδευτικοί και μαθητές περνάει ο καιρός και ο λέβητας δεν αντικαθίσταται με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην πρακτική εφαρμογή των μαθημάτων τριών σχολείων (1ου, 3ου ΕΠΑΛ και ΠΕΠΑΛ) που χρησιμοποιούν τα εργαστήρια.
Όλη αυτή η καθυστέρηση οφείλεται στην έλλειψη χρημάτων από πλευράς Δήμου που επιδεινώθηκε με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών. Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών συνοδεύεται από ακόμη μεγαλύτερη γραφειοκρατία είναι η συνέχεια της πολιτικής της υποχρηματοδότησης, της διάλυσης του δημόσιου σχολείου, της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης και της έμμεσης ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Με την κατάργηση των επιτροπών η υποχρηματοδότηση γίνεται καθεστώς. Τα ποσά που δίνονται στα σχολεία μέσω των παγίων προκαταβολών είναι ψίχουλα, δίνονται με ρυθμούς χελώνας και «επιτελικής» γραφειοκρατίας, σχολεία ξεμένουν από τα στοιχειώδη (καθαριστικά, απολυμαντικά, φωτοτυπικό χαρτί κλπ), διευθυντές έχουν μετατραπεί σε λογιστές. Η συνακόλουθη αναζήτηση πόρων στα πλαίσια της «αυτονομίας», δηλαδή εμπορευματοποίησης/ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών και ανοίγει με τη σειρά της τον δρόμο να μετατραπούν τα σχολεία σε μονάδες – επιχειρήσεις, όπου οι διευθυντές/ντριες θα πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο, από γονείς και χορηγούς, για να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα αποσύρεται ουσιαστικά από την ευθύνη της χρηματοδότησής τους. Ως Λαϊκή Συσπείρωση απαιτούμε:
- Αμέσως να τοποθετηθεί νέος λέβητας στο σχολικό συγκρότημα και να αντιμετωπιστούν όποια άλλα προβλήματα υποδομών υπάρχουν.
- Να ενημερωθεί το ΔΣ σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία των πάγιων προκαταβολών και πως ο Δήμος αντιμετωπίζει δαπάνες που δεν είχαν προβλεφθεί.
- Να απαιτήσουμε ως ΔΣ την άμεση αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία. Δεν μπορεί το ποσό των ΚΑΠ να παραμένει ίδιο, όταν όλα τα κόστη που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία ακριβαίνουν.
- Να υπάρξει σαφές θεσμικό πλαίσιο και διαδικασίες, που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων.
- Να υπάρξει άμεσα πρόγραμμα επισκευών σχολικών κτιρίων και αγοράς νέου εξοπλισμού και υλικοτεχνικής υποδομής με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
ΟΧΙ στην «αυτονομία» του σχολείου που παραπέμπει στην επιχειρηματική δράση, την αναζήτηση χορηγών, την εισβολή εταιρειών και την επιβάρυνση των γονέων.
ΟΧΙ στη διαχείριση της φτώχειας και της εξαθλίωσης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ 15/2/25
Οι δημοτικοί σύμβουλοι:
Δευτεραίος Σάββας
Δραμανίδου Νίκη