Μετά την ψήφιση του «αναπτυξιακού» πολυνομοσχεδίου τον Οκτώβρη η κυβέρνηση υλοποιεί με ταχύτητα την ιδιωτικοποίηση των απορριμμάτων που αποτελεί κεντρικό στόχο της Ε.Ε. και του μεγάλου κεφαλαίου.
Στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης η Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. Α.Α.Ε.) προχώρησε σε Διεθνή Διαγωνισμό για Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών με τίτλο: «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΠΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ». Δηλαδή παραχωρεί τη μεταφορά απορριμμάτων σε εργολάβο και συγκεκριμένα:
- των σύμμεικτων απορριμμάτων από τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) προς τις Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ),
- των ανακυκλώσιμων υλικών από τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) προς τα κατά τόπους Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ),
- των υπολειμμάτων επεξεργασίας από τις κατά τόπους Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) προς τους κατά τόπους Χώρους Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ),
- των υπολειμμάτων διαλογής από τα κατά τόπους Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών(ΚΔΑΥ) προς τους κατά τόπους Χώρους Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ).
Επίσης, δίνουν τμήμα της συντήρησης των οχημάτων των παραπάνω μεταφορών αλλά και της λειτουργίας των ΣΜΑ στον εργολάβο. Η ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. θα προσφέρει στον εργολάβο τα 32 οχήματα που διαθέτει ενώ ο ίδιος θα πρέπει να διαθέσει μόνο 4 οχήματα. Ενώ όλοι οι δημότες της Περιφέρειας μέσω της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ., θα πληρώνουν και για την αλλαγή των ελαστικών των οχημάτων.
Ερωτάται η Δημοτική Αρχή :
- Ποια η θέση της για το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης των απορριμμάτων και ποια η στάση της στο ΔΣ της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. Α.Α.Ε. μετά και τις διαμαρτυρίες των εργαζομένων στην καθαριότητα.
- Ποιο το ποσό που καλούνται να πληρώσουν οι δημότες.
- Πόσα οχήματα θα διαθέσει ο Δήμος μας, σε τι κατάσταση βρίσκονται και ποιο ποσό προϋπολογίζετε για τη συντήρησή τους.
- Έκδοση ψηφίσματος ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις.