6.9 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 7 Απριλίου, 2025

Κομισιόν: Καθοριστικός ο ρόλος της Ελλάδας για την πλήρη απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο

Οι νέες υποδομές στην Ελλάδα αποτελούν «κλειδί» για την απεξάρτηση, σύμφωνα με την Κομισιόν

- Χορηγούμενη-

Κλειδί για την ολική απεξάρτηση της Νοτιοανατολικής Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο αποτελούν οι νέες υποδομές εισαγωγής και διαμετακόμισης φυσικού αερίου που αναπτύσσονται στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Παράλληλα, πέρα από τα έργα που βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα θετική γνωμοδότηση για την κατασκευή του αγωγού EastMed (Κύπρος – Ελλάδα – Ιταλία) προσδιορίζοντας τις προκαταρκτικές περιβαλλοντικές απαιτήσεις το έργου.

Ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι, η νέα δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα που επίσης αναμένεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι, η πλωτή δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη το 2023 είναι τα πρώτα έργα στα οποία έκανε ονομαστική αναφορά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις ανακοινώσεις που έγιναν την περασμένη εβδομάδα για το πρόγραμμα RePower EU που αποσκοπεί στην υποκατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου αλλά και των υδρογονανθράκων συνολικά, ανεξαρτήτως προέλευσης, με περαιτέρω ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών, διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, ενίσχυση της εξοικονόμησης ενέργειας.

“Μόνο το 2022 έχουν τεθεί ή θα τεθούν σε λειτουργία έργα κοινού ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest, PCI) με συνολική πρόσθετη ικανότητα μεταφοράς αερίου 20 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως, όπως π.χ. ο αγωγός διασύνδεσης φυσικού αερίου μεταξύ Πολωνίας και Λιθουανίας, ο αγωγός διασύνδεσης Πολωνίας-Σλοβακίας, ο αγωγός Βαλτικής μεταξύ Πολωνίας και Δανίας, ο αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB). Οι τερματικοί σταθμοί LNG στην Κύπρο (2 bcm/έτος) και στην Αλεξανδρούπολη στην Ελλάδα (5 bcm/έτος) πρόκειται να λειτουργήσουν το 2023. Επιπλέον, αρκετά PCI αερίου αναμένεται να ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια, τα οποία περιλαμβάνουν πολλά έργα αποθήκευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία) καθώς και το LNG Gdansk στην Πολωνία (τουλάχιστον 6 bcm/έτος). Εξάλλου, η υποστήριξη της επέκτασης του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου στα 20 bcm ετησίως θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εξασφάλιση του εφοδιασμού με φυσικό αέριο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη (Ελλάδα και Ιταλία στην αρχή) και τα Δυτικά Βαλκάνια”, τονίζεται στην ανακοίνωση της Κομισιόν.

Τα έργα αυτά, προστίθεται, θα βοηθήσουν την Ευρώπη και τα Βαλκάνια να εξαρτώνται λιγότερο από τις ρωσικές προμήθειες, ενώ επισημαίνεται η ανάγκη επιτάχυνσης των εργασιών για την ολοκλήρωσή τους.

Ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου καταλήγει στον αγωγό ΤΑΡ που διασχίζει τη Β. Ελλάδα από τον Έβρο έως τα σύνορα με την Αλβανία και συνεχίζει με το υποθαλάσσιο τμήμα ως την Ιταλία. Ο ΤΑΡ έχει μεταφορική ικανότητα ύψους 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως με δυνατότητα διπλασιασμού στα 20 δισεκατομμύρια.

Σε σχέση με τον αγωγό EastMed το ΥΠΕΝ επισημαίνει στην εγκριτική απόφαση ότι θα πρέπει:

Να επιδιωχθεί η μεγιστοποίηση της συμβατότητας του έργου με τα ευαίσθητα στοιχεία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Να αποφευχθούν σχεδιαστικές επιλογές που θα ήταν δυνατόν να συμβάλλουν στην πρόκληση διαταραχών του θαλάσσιου περιβάλλοντος, περιλαμβανόμενων των υποθαλάσσιων κατολισθήσεων, της διαταραχής υδριτών μεθανίου κ.ά.

Να ενσωματωθούν στο σχεδιασμό του έργου όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή πρόκλησης σημαντικής υποβάθμισης – ως προς την ποιότητα, την οικολογική αξία, και την έκταση – οικοτόπων κοινοτικής σημασίας.

Να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης της εναλλακτικής (Alt2) στην περιοχή που εμπίπτει στο δίκτυο Natura 2000 «Οροπέδιο Φολόης», σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Φορέα Διαχείρισης Κοτυχίου – Στροφυλιάς και Κυπαρισσιακού Κόλπου.

Να εκτιμηθούν αναλυτικά οι αναμενόμενες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που απορρέουν από την ευπάθεια του έργου σε κινδύνους σοβαρών ατυχημάτων ή καταστροφών που σχετίζονται με το έργο, περιλαμβανόμενων των γεωκινδύνων του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με την απόφαση ο αγωγός θα έχει συνολική μεταφορική ικανότητα 21 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων το χρόνο. Αποτελείται από:

Το θαλάσσιο τμήμα Κύπρος – Κρήτη που περιλαμβάνει δύο αγωγούς, μήκους 690 και 740 χιλιομέτρων αντίστοιχα από τα οποία 400 χλμ. βρίσκονται εντός ελληνικής επικράτειας, δυναμικότητας 11 και 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων αντίστοιχα.

Σταθμούς μέτρησης και συμπίεσης στην Κρήτη

Υποθαλάσσια όδευση από την Κρήτη έως την Πελοπόννησο.

Το χερσαίο τμήμα του αγωγού 48″ που διασχίζει την Πελοπόννησο από το σημείο προσαιγιάλωσης νοτιοανατολικά της Π.Ε. Λακωνίας έως το σημείο προσαιγιάλωσης βορειοδυτικά της Π.Ε. Αχαΐας, στη νότια ακτή του Πατραϊκού Κόλπου.

Τον κλάδο Μεγαλόπολης, που προβλέπεται να συνδέσει τον αγωγό με το Εθνικό Σύστημα στην περιοχή της Μεγαλόπολης (περιοχή Περιβόλια).

Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού που διασχίζει τον Πατραϊκό Κόλπο έως την θέση προσαιγιάλωσης νοτιοδυτικά της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας.

Το χερσαίο τμήμα του αγωγού που διασχίζει τη Δυτική Ελλάδα, από τη θέση προσαιγιάλωσης έως το σταθμό συμπίεσης του έργου Ποσειδών στο Φλωροβούνι (νοτιοδυτικά της Π.Ε. Θεσπρωτίας).

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Ορεστιάδα: Η Εφηβική Θεατρική Ομάδα του ΔΙΟΝΥΣΟΥ σε… αστυνομικές περιπέτειες!

Η Εφηβική Ομάδα του Θεατρικού Εργαστηρίου Νέας Ορεστιάδας ΔΙΟΝΥΣΟΣ θα – προσπαθήσει να! – παρουσιάσει το αστυνομικό θρίλερ “Ένας στυγερός φόνος” σε μια θεοπάλαβη...

Υποψήφια για ευρωπαϊκό βραβείο Πολυμορφίας η Κομοτηνή

Ο Δήμος Κομοτηνής επιλέχθηκε ως ένας από τους δέκα τελικούς υποψήφιους για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Πρωτευουσών Ένταξης και Πολυμορφίας 2025 (European Capitals of Inclusion...

Σύσκεψη Κώστα Τσιάρα με Περιφερειάρχες: Στο επίκεντρο το πρόγραμμα των 600...

Σύσκεψη με Περιφερειάρχες και εκπροσώπους τους, παρουσία του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, Θανάση Κοντογιώργη και των Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,...

Μετονομασία αστυνομικών Υπηρεσιών Ασφαλείας των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ορεστιάδας, Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης, Ξάνθης,...

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενημερώνει τους πολίτες σχετικά με τη μετονομασία αστυνομικών Υπηρεσιών των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ορεστιάδας, Αλεξανδρούπολης, Ροδόπης,...

Περιφερειακή Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης (S3): Ένα σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο για τη...

«Η Περιφερειακή Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης (S3) δεν είναι απλώς ένας σχεδιασμός για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά μια δέσμευση να αξιοποιήσουμε στο...

Εαρινή Συναυλία του Δημοτικού Ωδείου Αλεξανδρούπολης στην Καθολική Εκκλησία του Αγίου...

Το Δημοτικό Ωδείο Αλεξανδρούπολης διοργανώνει την καθιερωμένη Πασχαλινή του Συναυλία στον κατανυκτικό χώρο της Καθολικής Εκκλησίας του Αγίου Ιωσήφ στην Αλεξανδρούπολη, προσφέροντας στο κοινό...

Έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε δρόμο της Αλεξανδρούπολης

Εξαιτίας εργασιών ασφαλτικής αποκατάστασης επί της οδού 28ης Οκτωβρίου, στο τμήμα από τη συμβολή της με την οδό Ανατολικής Θράκης, έως τη συμβολή της...

Άρση όλων των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Οδικό Δίκτυο της Δράμας

Αποφασίστηκε η άρση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που αναφέρονται στην  ανωτέρω υπ΄αριθμ. (2) σχετική, καθώς εξέλιπον οι λόγοι συνέχισης αυτών, λόγω της ύφεσης των δυσμενών...

Διαβασε και αυτο