4.9 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 4 Μαρτίου, 2025

Ἐγκύκλιος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος περί τοῦ Γάμου

- Χορηγούμενη-

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

          Ὅ­πως ἔ­χε­τε ἐ­νη­με­ρω­θῆ, μό­λις πρίν ἀπό λί­γες ἡ­μέ­ρες, δη­λα­δή τήν 23η Ἰ­α­νου­α­ρί­ου 2024, συ­νῆλ­θε ἡ Ἱ­ε­ραρ­χί­α τῆς Ἐκ­κλη­σίας τῆς Ἑλ­λά­δος, πού εἶ­ναι ἡ Ἀ­νω­τά­τη Ἀρ­χή τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας μας, γι­ά νά με­λε­τή­ση τό θέ­μα πού ἀ­νέ­κυ­ψε στίς ἡ­μέ­ρες μας, δη­λα­δή τήν θέ­σπι­ση τοῦ «πο­λι­τι­κοῦ γάμου» τῶν ὁ­μο­φυ­λο­φί­λων, μέ ὅ­λες τίς συ­νέ­πει­ες πού ἐ­πι­φέ­ρει αὐ­τό στό οἰκο­γε­νει­α­κό δί­και­ο.

          Ἡ Ἱ­ε­ραρ­χί­α συ­ζή­τη­σε ἐ­παρ­κῶς τό θέ­μα αὐ­τό μέ ὑ­πευ­θυ­νό­τη­τα καί νη­φα­λι­ό­τη­τα, ἀποδεικνύοντας γι­ά μι­ά ἀ­κό­μη φο­ρά τήν ἑ­νό­τη­τά της, καί στήν συ­νέ­χει­α ὁ­μό­φω­να ἀ­πο­φά­σι­σε τά δέ­ον­τα πού ἔ­χουν ἀ­να­κοι­νω­θῆ.

          Μι­ά ἀ­πό τίς ἀ­πο­φά­σεις πού ἔ­λα­βε εἶ­ναι νά ἐ­νη­με­ρώ­ση τό πλή­ρω­μά της, τό ὁ­ποῖ­ο θέ­λει νά ἀ­κού­ση τίς ἀ­πο­φά­σεις της καί τίς θέ­σεις της. Μέ­σα στό πλαί­σι­ο αὐ­τό, ἡ Ἱ­ε­ραρ­χί­α ἀπευ­θύ­νε­ται πρός ὅ­λους ἐ­σᾶς, γι­ά νά δι­α­τυ­πώ­ση τήν ἀ­λή­θει­α γι­ά τό σο­βα­ρό αὐ­τό θέ­μα.

          1. Τό ἔρ­γο τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας, δι­ά μέ­σου τῶν αἰ­ώ­νων, εἶ­ναι δι­πλό, δη­λα­δή θε­ο­λο­γι­κό, μέ τό νά ὁ­μο­λο­γῆ τήν πί­στη της, ὅ­πως τήν ἀ­πο­κά­λυ­ψε ὁ Χρι­στός καί τήν ἔ­ζη­σαν οἱ Ἅ­γι­οί της, καί ποι­μαν­τι­κό, μέ τό νά ποι­μαί­νη τούς ἀν­θρώ­πους στήν κα­τά Χρι­στόν ζω­ή.

          Αὐ­τό τό ἔρ­γο της φαί­νε­ται στήν Ἁ­γί­α Γρα­φή καί στίς ἀ­πο­φά­σεις τῶν Οἰ­κου­με­νι­κῶν καί Το­πι­κῶν Συ­νό­δων, οἱ ὁποῖ­ες θέ­σπι­σαν ὅ­ρους γι­ά τήν ὀρ­θό­δο­ξη πί­στη καί ἱ­ε­ρούς κα­νό­νες, πού κα­θο­ρί­ζουν τά ὅ­ρι­α μέ­σα στά ὁ­ποῖ­α πρέ­πει νά κι­νοῦν­ται ὅ­λα τά μέ­λη της, Κλη­ρι­κοί, Μο­να­χοί καί Λα­ϊ­κοί.

          Ἔτ­σι, ἡ Ἐκ­κλη­σί­α ποι­μαί­νει, δη­λα­δή θε­ρα­πεύ­ει τίς πνευ­μα­τι­κές ἀ­σθέ­νει­ες τῶν ἀν­θρώ­πων, ὥ­στε οἱ Χρι­στι­α­νοί νά ζοῦν σέ κοι­νω­νί­α μέ τόν Χρι­στό καί τούς ἀ­δελ­φούς τους, νά ἀ­παλ­λα­γοῦν ἀ­πό τήν φι­λαυ­τί­α καί νά ἀ­να­πτυ­χθῆ ἡ φι­λο­θε­ΐ­α καί ἡ φι­λαν­θρω­πί­α, δη­λα­δή ἡ ἰ­δι­ο­τε­λής, φί­λαυ­τη ἀ­γά­πη νά γί­νη ἀ­νι­δι­ο­τε­λής ἀ­γά­πη.

          2. Ὁ Θε­ός ἀ­γα­πᾶ ὅ­λους τούς ἀν­θρώ­πους, δι­καί­ους καί ἀ­δί­κους, ἀ­γα­θούς καί κα­κούς, ἁ­γί­ους καί ἁ­μαρ­τω­λούς∙ αὐ­τό κά­νει καί ἡ Ἐκ­κλη­σί­α. Ἄλ­λω­στε, ἡ Ἐκ­κλη­σί­α εἶ­ναι πνευ­μα­τι­κό Νο­σο­κο­μεῖ­ο πού θε­ρα­πεύ­ει τούς ἀν­θρώ­πους, χω­ρίς νά ἀ­πο­κλεί­η κα­νέ­ναν, ὅ­πως δεί­χνει ἡ πα­ρα­βο­λή τοῦ Κα­λοῦ Σα­μα­ρεί­του, τήν ὁποί­α εἶ­πε ὁ Χρι­στός (Λουκ. ι΄, 30-37). Τό ἴδι­ο κά­νουν καί τά νο­σο­κο­μεῖ­α καί οἱ ἰ­α­τροί γι­ά τίς σω­μα­τι­κές ἀ­σθέ­νει­ες. Ὅ­ταν οἱ ἰ­α­τροί κά­νουν χει­ρουρ­γι­κές ἐπεμ­βά­σεις στούς ἀν­θρώ­πους, κα­νείς δέν μπο­ρεῖ νά ἰ­σχυ­ρι­σθῆ ὅ­τι δέν ἔ­χουν ἀ­γά­πη.

          Ἀλ­λά οἱ ἄν­θρω­ποι ἀν­τα­πο­κρί­νον­ται δι­α­φο­ρε­τι­κά σέ αὐ­τήν τήν ἀ­γά­πη τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας∙ ἄλ­λοι τήν ἐ­πι­θυ­μοῦν καί ἄλ­λοι ὄ­χι. Ὁ ἥ­λι­ος ἀ­πο­στέλ­λει τίς ἀ­κτῖνες του σέ ὅ­λη τήν κτί­ση, ἄλ­λοι ὅ­μως φω­τί­ζον­ται καί ἄλ­λοι καί­γον­ται, καί αὐ­τό ἐξαρ­τᾶ­ται ἀ­πό τήν φύ­ση αὐ­τῶν πού δέ­χον­ται τίς ἡ­λι­α­κές ἀ­κτῖ­νες.

          Ἔτ­σι, ἡ Ἐκ­κλη­σί­α ἀ­γα­πᾶ ὅ­λα τά βα­πτι­σθέν­τα παι­δι­ά της καί ὅ­λους τούς ἀν­θρώ­πους πού εἶ­ναι δη­μι­ουρ­γή­μα­τα τοῦ Θε­οῦ, μι­κρούς καί με­γά­λους, ἀγάμους καί ἐγγάμους, Κλη­ρι­κούς, Μο­να­χούς καί Λα­ϊ­κούς, ἐ­πι­στή­μο­νες καί μή, ἄρ­χον­τες καί ἀρ­χο­μέ­νους, ἑ­τε­ρο­φύ­λους καί ὁ­μο­φυ­λο­φί­λους, καί ἀ­σκεῖ τήν φι­λάν­θρω­πη ἀ­γά­πη της, ἀρ­κεῖ, βέ­βαια, νά τό θέ­λουν καί οἱ ἴ­δι­οι καί νά ζοῦν πραγ­μα­τι­κά στήν Ἐκ­κλη­σί­α.

          3. Ἡ Θε­ο­λο­γί­α τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας γι­ά τόν Γάμο ἀ­πορ­ρέ­ει ἀπό τήν Ἁ­γί­α Γρα­φή, τήν δι­δα­σκα­λί­α τῶν Πα­τέ­ρων τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας καί τήν δι­ά­τα­ξη τοῦ Μυ­στη­ρί­ου τοῦ Γάμου.

          Στό βι­βλί­ο τῆς Γε­νέ­σε­ως γρά­φε­ται: «Καί ἐ­ποί­η­σεν ὁ Θε­ός τόν ἄν­θρω­πον, κα­τ’ εἰ­κό­να Θε­οῦ ἐ­ποί­η­σεν αὐ­τόν, ἄρσεν καί θῆ­λυ ἐ­ποί­η­σεν αὐ­τούς. Καί εὐ­λό­γη­σεν αὐ­τούς λέ­γων˙ αὐ­ξά­νε­σθε καί πλη­θύ­νε­σθε καί πλη­ρώ­σα­τε τήν γῆν καί κα­τα­κυ­ρι­εύ­σα­τε αὐ­τήν καί ἄρ­χε­τε τῶν ἰ­χθύ­ων τῆς θα­λάσ­σης καί τῶν πε­τει­νῶν τοῦ οὐ­ρα­νοῦ καί πάν­των τῶν κτη­νῶν καί πά­σης τῆς γῆς καί πάν­των τῶν ἑρ­πε­τῶν τῶν ἑρ­πόν­των ἐ­πί τῆς γῆς» (Γεν., 1, 27-28).

          Αὐ­τό ση­μαί­νει ὅ­τι «ἡ δυ­α­δι­κό­τη­τα τῶν δύ­ο φύ­σε­ων καί ἡ συμ­πλη­ρω­μα­τι­κό­τη­τά τους δέν ἀ­πο­τε­λοῦν κοι­νω­νι­κές ἐ­πι­νο­ή­σεις, ἀλ­λά πα­ρέ­χον­ται ἀ­πό τόν Θε­ό»∙ «ἡ ἱ­ε­ρό­τη­τα τῆς ἕνω­σης ἄν­δρα καί γυ­ναί­κας πα­ρα­πέμ­πει στήν σχέ­ση τοῦ Χρι­στοῦ καί τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας»∙ «ὁ χρι­στι­α­νι­κός Γάμος δέν εἶ­ναι ἁ­πλῆ συμ­φω­νί­α συμ­βί­ω­σης, ἀλ­λά ἱ­ε­ρό Μυ­στή­ρι­ο, δι­ά τοῦ ὁ­ποί­ου ὁ ἄν­δρας καί ἡ γυ­ναί­κα λαμ­βά­νουν τήν Χά­ρη τοῦ Θε­οῦ γι­ά νά προ­χω­ρή­σουν πρός τήν θέ­ω­σή τους»∙ «ὁ πα­τέ­ρας καί ἡ μη­τέ­ρα εἶ­ναι συ­στα­τι­κά στοι­χεῖ­α τῆς παι­δι­κῆς καί τῆς ἐ­νή­λι­κης ζω­ῆς».

          Ὅ­λη ἡ θε­ο­λο­γί­α τοῦ Γάμου φαί­νε­ται κα­θα­ρά στήν ἀκο­λου­θί­α τοῦ Μυ­στη­ρί­ου τοῦ Γάμου, στά τε­λού­με­να καί τίς εὐ­χές. Σ’ αὐτό τό Μυ­στή­ρι­ο ἡ ἕ­νω­ση ἀν­δρός καί γυ­ναι­κός ἱε­ρο­λο­γεῖ­ται ἐν Χρι­στῷ Ἰ­η­σοῦ, μέ τίς ἀ­πα­ραί­τη­τες προ­ϋ­πο­θέ­σεις. Τά ἀ­πο­τε­λέ­σμα­τα τοῦ ἐν Χρι­στῷ Γάμου εἶ­ναι ἡ δη­μι­ουρ­γί­α κα­λῆς συ­ζυ­γί­ας καί οἰ­κο­γε­νεί­ας, ἡ γέν­νη­ση παι­δι­ῶν, ὡς καρ­ποῦ τῆς ἀ­γά­πης τῶν δύ­ο συ­ζύ­γων, ἄν­δρα καί γυ­ναί­κας, καί ἡ σύν­δε­σή τους μέ τήν ἐκ­κλη­σι­α­στι­κή ζω­ή. Ἡ μή ὕ­παρ­ξη παι­δι­ῶν χω­ρίς τήν εὐ­θύ­νη τῶν συ­ζύ­γων, δέν δι­α­σπᾶ τήν ἐν Χρι­στῷ συ­ζυ­γί­α.

          Ἡ χρι­στι­α­νι­κή πα­ρα­δο­σι­α­κή οἰ­κο­γέ­νει­α ἀ­πο­τε­λεῖ­ται ἀ­πό πα­τέ­ρα, μη­τέ­ρα καί παι­δι­ά, καί σέ αὐ­τήν τήν οἰ­κο­γέ­νει­α τά παι­δι­ά ἀ­να­πτύσ­σον­ται, γνω­ρί­ζον­τας τήν μη­τρό­τη­τα καί τήν πα­τρό­τη­τα πού θά εἶ­ναι ἀ­πα­ραί­τη­τα στοι­χεῖ­α στήν με­τέ­πει­τα ἐ­ξέ­λι­ξή τους.

          Ἐξ ἄλ­λου, ὅ­πως φαί­νε­ται στό «Εὐ­χο­λό­γι­ο» τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας, ὑ­πάρ­χει σα­φέ­στα­τη σύν­δε­ση με­τα­ξύ τῶν Μυ­στη­ρί­ων τοῦ Βα­πτί­σμα­τος, τοῦ Χρί­σμα­τος, τοῦ Γάμου, τῆς Ἐ­ξο­μο­λο­γή­σε­ως καί τῆς Θεί­ας Κοι­νω­νί­ας τοῦ Σώ­μα­τος καί τοῦ Αἵ­μα­τος τοῦ Χρι­στοῦ. Κά­θε δι­ά­σπα­ση αὐ­τῆς τῆς σύν­δε­σης δη­μι­ουρ­γεῖ ἐκ­κλη­σι­ο­λο­γικά προ­βλή­μα­τα.

          Ἑ­πο­μέ­νως, βα­πτι­ζό­μα­στε καί χρι­ό­μα­στε γι­ά νά κοι­νω­νή­σου­με τοῦ Σώ­μα­τος καί τοῦ Αἵ­μα­τος τοῦ Χρι­στοῦ. Γί­νε­ται ὁ Γάμος ὥ­στε οἱ σύ­ζυ­γοι καί ἡ οἰ­κο­γέ­νει­α νά συμ­με­τέ­χουν στό Μυ­στή­ρι­ο τῆς θεί­ας Εὐ­χα­ρι­στί­ας καί νά κοι­νω­νοῦν τοῦ Σώ­μα­τος καί τοῦ Αἵμα­τος τοῦ Χρι­στοῦ. Κά­θε δι­ά­σπα­ση τῆς σχέ­σε­ως αὐ­τῆς τῶν Μυ­στη­ρί­ων συ­νι­στᾶ τήν ἐκ­κο­σμί­κευ­ση.

          Ἡ Ἐκ­κλη­σί­α βα­σί­ζε­ται σέ αὐ­τήν τήν Πα­ρά­δο­ση, πού δό­θη­κε ἀ­πό τόν Θε­ό στούς Ἁ­γί­ους, καί δέν μπο­ρεῖ νά ἀ­πο­δε­χθῆ κά­θε ἄλ­λη μορ­φή Γάμου, πολ­λῷ δέ μᾶλ­λον τόν λε­γό­με­νο «ὁ­μο­φυ­λο­φι­λι­κό γάμο».

          4. Σέ ἕ­να εὐ­νο­μού­με­νο Κρά­τος ἡ Πο­λι­τεί­α μέ τά συν­τε­ταγ­μέ­να ὄρ­γα­νά της ἔ­χει τήν ἁρ­μο­δι­ό­τη­τα νά κα­ταρ­τί­ζη νο­μο­σχέ­δι­α καί νά ψη­φί­ζη νό­μους, ὥ­στε στήν κοι­νω­νί­α νά ὑπάρ­χη ἑ­νό­τη­τα, εἰ­ρή­νη καί ἀ­γά­πη.

          Ἡ Ἐκ­κλη­σί­α, ὅ­μως, εἶ­ναι θε­σμός ἀρ­χαι­ό­τα­τος, ἔ­χει δι­α­χρο­νι­κές πα­ρα­δό­σεις αἰ­ώ­νων, συμ­με­τέ­χει σέ ὅ­λες τίς κα­τά και­ρούς δο­κι­μα­σί­ες τοῦ λα­οῦ, συ­νε­τέ­λε­σε ἀ­πο­φα­σι­στι­κά στήν ἐλευ­θε­ρί­α του, ὅ­πως φαί­νε­ται ἀ­πό τήν ἱ­στο­ρί­α, τήν πα­λαι­ό­τε­ρη καί τήν πρό­σφα­τη, καί πρέ­πει ὅ­λοι νά στέ­κον­ται μέ σε­βα­σμό, τόν ὁ­ποῖ­ο κα­τά και­ρούς δι­α­κη­ρύσ­σουν. Ἄλ­λω­στε καί ὅ­λοι οἱ ἄρ­χον­τες, ἐ­κτός ἀ­πό με­ρι­κές ἐ­ξαι­ρέ­σεις, εἶ­ναι δυ­νά­μει καί ἐ­νερ­γείᾳ μέ­λη της. Ἡ Ἐκ­κλη­σί­α οὔ­τε συμ­πο­λι­τεύ­ε­ται οὔ­τε ἀν­τι­πο­λι­τεύ­ε­ται, ἀλ­λά πο­λι­τεύ­ε­ται κα­τά Θε­όν καί ποι­μαί­νει ὅ­λους. Γι’ αὐ­τό καί ἔ­χει ἰ­δι­αί­τε­ρο λό­γο πού πρέ­πει νά γί­νε­ται σε­βα­στός.

          Στό θέ­μα τοῦ λε­γο­μέ­νου «πο­λι­τι­κοῦ γάμου τῶν ὁ­μο­φυ­λο­φί­λων», ἡ Ἱ­ε­ρά Σύ­νο­δος ὄ­χι μό­νον δέν μπο­ρεῖ νά σι­ω­πή­ση, ἀλ­λά πρέ­πει νά ὁ­μι­λή­ση, ἀ­πό ἀ­γά­πη καί φι­λαν­θρω­πί­α σέ ὅ­λους. Γι’ αὐ­τό ἡ Ἱ­ε­ραρ­χί­α τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας τῆς Ἑλ­λά­δος στήν πρό­σφα­τη ἀ­πό­φα­σή της μέ ὁ­μό­φω­νο καί ἑ­νω­τι­κό τρό­πο, γι­ά λό­γους τούς ὁ­ποί­ους αἰ­τι­ο­λό­γη­σε, δήλωσε ὅτι «εἶ­ναι κά­θε­τα ἀν­τί­θε­τη πρός τό προ­ω­θού­με­νο νο­μο­σχέ­δι­ο».

          Καί αὐ­τή ἡ σα­φής ἀ­πό­φα­σή της στη­ρί­ζε­ται στό ὅ­τι «οἱ ἐμ­πνευ­στές τοῦ νο­μο­σχε­δί­ου καί οἱ συ­νευ­δο­κοῦν­τες σέ αὐ­τό προ­ω­θοῦν τήν κα­τάρ­γη­ση τῆς πα­τρό­τη­τας καί τῆς μη­τρό­τη­τας καί τήν με­τα­τρο­πή τους σέ οὐ­δέ­τε­ρη γο­νε­ϊ­κό­τη­τα, τήν ἐ­ξα­φά­νι­ση τῶν ρό­λων τῶν δύ­ο φύ­λων μέ­σα στήν οἰ­κο­γέ­νει­α καί θέ­τουν πά­νω ἀ­πό τά συμ­φέ­ρον­τα τῶν μελ­λον­τι­κῶν παι­δι­ῶν τίς σε­ξου­α­λι­κές ἐ­πι­λο­γές τῶν ὁ­μο­φυ­λο­φί­λων ἐ­νη­λί­κων».

          Ἐ­πί πλέ­ον, ἡ θέ­σπι­ση τῆς «υἱ­ο­θε­σί­ας παι­δι­ῶν» «κα­τα­δι­κά­ζει τά μελ­λον­τι­κά παι­δι­ά νά με­γα­λώ­νουν χω­ρίς πα­τέ­ρα ἤ μη­τέ­ρα σέ ἕ­να πε­ρι­βάλ­λον σύγ­χυ­σης τῶν γο­νε­ϊ­κῶν ρό­λων», ἀ­φή­νον­τας δέ ἀ­νοι­κτό πα­ρά­θυ­ρο γι­ά τήν λε­γό­με­νη «πα­ρέν­θε­τη κύ­η­ση», πού θά δώ­ση κί­νη­τρα «γι­ά τήν ἐ­κμε­τάλ­λευ­ση εὐ­ά­λω­των γυ­ναι­κῶν» καί ἀλ­λοί­ω­ση τοῦ ἱ­ε­ροῦ θε­σμοῦ τῆς οἰ­κο­γε­νεί­ας.

          Ὅ­λα αὐ­τά ἡ Ἐκ­κλη­σί­α, ἡ ὁ­ποί­α πρέ­πει νά ἐκ­φρά­ζη τό θέ­λη­μα τοῦ Θε­οῦ καί νά κα­θο­δη­γῆ ὀρ­θό­δο­ξα τά μέ­λη της, δέν μπο­ρεῖ νά τά ἀ­πο­δε­χθῆ, δι­ό­τι δι­α­φο­ρε­τι­κά θά προ­δώ­ση τήν ἀπο­στο­λή της. Καί τό κά­νει αὐ­τό ὄ­χι μό­νο ἀ­πό ἀ­γά­πη στά μέ­λη της, ἀλ­λά ἀ­πό ἀ­γά­πη καί στήν ἴ­δι­α τήν Πο­λι­τεί­α καί τούς θε­σμούς της, ὥ­στε νά προ­σφέ­ρουν στήν κοι­νω­νί­α καί νά συν­τε­λοῦν στήν ἑ­νό­τη­τά της.

          Ἀ­πο­δε­χό­μα­στε, βέ­βαι­α, τά δι­και­ώ­μα­τα τῶν ἀν­θρώ­πων τά ὁ­ποῖ­α κι­νοῦν­ται σέ ἐ­πι­τρε­πτά ὅ­ρι­α, σέ συν­δυ­α­σμό μέ τίς ὑπο­χρε­ώ­σεις τους, ἀλ­λά ἡ νο­μι­μο­ποί­η­ση τοῦ ἀ­πο­λύ­του «δι­και­ω­μα­τι­σμοῦ», πού εἶ­ναι θε­ο­ποί­η­ση τῶν δι­και­ω­μά­των, προ­κα­λεῖ τήν ἴ­δι­α τήν κοι­νω­νί­α.

          5. Ἡ Ἐκ­κλη­σί­α ἐν­δι­α­φέ­ρε­ται γι­ά τήν οἰ­κο­γέ­νει­α, ἡ ὁ­ποί­α ἀπο­τε­λεῖ τό κύτ­τα­ρο τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας, τῆς κοι­νω­νί­ας καί τοῦ Ἔθνους. Σέ αὐ­τό πρέ­πει νά συν­τεί­νη καί ἡ Πο­λι­τεί­α, ὅπως δι­α­λαμ­βά­νε­ται στό ἰ­σχῦ­ον Σύν­ταγ­μα ὅ­τι «ἡ οἰ­κο­γέ­νει­α ὡς θε­μέ­λι­ο τῆς συν­τή­ρη­σης καί προ­α­γω­γῆς τοῦ Ἔθνους, κα­θώς καί ὁ Γάμος, ἡ μη­τρό­τη­τα καί ἡ παι­δι­κή ἡ­λι­κί­α τε­λοῦν ὑ­πό τήν προ­στα­σί­α τοῦ Κρά­τους» (ἄρ. 21).

          Σύμ­φω­να δέ μέ τόν Κα­τα­στα­τι­κό Χάρ­τη τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας τῆς Ἑλ­λά­δος, πού εἶ­ναι νό­μος τοῦ Κρά­τους (590/1977), «ἡ Ἐκ­κλη­σί­α τῆς Ἑλ­λά­δος συ­νερ­γά­ζε­ται με­τά τῆς Πο­λι­τεί­ας, προ­κει­μέ­νου πε­ρί θε­μά­των κοι­νοῦ ἐν­δι­α­φέ­ρον­τος ὡς.­.. τῆς ἐ­ξυ­ψώ­σε­ως τοῦ θε­σμοῦ τοῦ γάμου καί τῆς οἰ­κο­γε­νεί­ας» (ἄρ. 2).

          Ἔτ­σι, προ­τρέ­που­με τήν Πο­λι­τεί­α νά προ­βῆ στήν ἀν­τι­με­τώ­πι­ση τοῦ Δη­μο­γρα­φι­κοῦ προ­βλή­μα­τος «πού ἐ­ξε­λίσ­σε­ται σέ βόμ­βα ἕ­τοι­μη νά ἐ­κρα­γεῖ» καί εἶ­ναι τό κα­τ’ ἐ­ξο­χήν ἐθνι­κό θέ­μα τῆς ἐ­πο­χῆς μας, τοῦ ὁ­ποίου ἡ ἐπίλυση ὑ­πο­νο­μεύ­ε­ται ἀ­πό τό πρός ψή­φι­ση νο­μο­σχέ­δι­ο, καί τήν καλοῦμε νά ὑ­πο­στη­ρί­ξη τίς πο­λύ­τε­κνες οἰ­κο­γέ­νει­ες πού προ­σφέ­ρουν πολ­λά στήν κοι­νω­νί­α καί τό Ἔ­θνος.

          Ὅ­λα τά ἀ­νω­τέ­ρω ἡ Ἱ­ε­ραρ­χί­α τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας τῆς Ἑλ­λά­δος ἀ­να­κοι­νώ­νει σέ ὅ­λα τά μέ­λη της «μέ αἴ­σθη­μα ποι­μαν­τι­κῆς εὐ­θύ­νης καί ἀ­γά­πης», δι­ό­τι ὄ­χι μό­νο ὁ λε­γό­με­νος «γάμος τῶν ὁμο­φυ­λο­φί­λων» εἶ­ναι ἀ­να­τρο­πή τοῦ Χρι­στι­α­νι­κοῦ Γάμου καί τοῦ θε­σμοῦ τῆς πα­τρο­πα­ρά­δο­της ἑλ­λη­νι­κῆς οἰ­κο­γέ­νει­ας, ἀλ­λά­ζον­τας τό πρό­τυ­πό της, ἀλ­λά καί δι­ό­τι ἡ ὁ­μο­φυ­λο­φι­λί­α ἔ­χει κα­τα­δι­κα­στῆ ἀ­πό τήν σύ­νο­λη ἐκ­κλη­σι­α­στι­κή πα­ρά­δο­ση, ἀρ­χῆς γε­νο­μέ­νης ἀ­πό τόν Ἀ­πό­στο­λο Παῦ­λο (Ρωμ. α΄, 24-32), καί ἀν­τι­με­τω­πί­ζε­ται μέ τήν με­τά­νοι­α, ἡ ὁποί­α εἶ­ναι ἀλ­λα­γή τρό­που ζω­ῆς.

          Ἐν­νο­εῖ­ται, βέ­βαι­α, ὅ­τι ὑ­φί­στα­ται ἡ βα­σι­κή ἀρ­χή ὅ­τι, ἐνῶ ἡ Ἐκ­κλη­σί­α κα­τα­δι­κά­ζει τήν κά­θε ἁ­μαρ­τί­α ὡς ἀ­πο­μά­κρυν­ση τοῦ ἀν­θρώ­που ἀ­πό τό Φῶς καί τήν ἀ­γά­πη τοῦ Θε­οῦ, συγ­χρό­νως ἀγα­πᾶ τόν κά­θε ἁ­μαρ­τω­λό, δι­ό­τι καί αὐ­τός ἔ­χει τό «κα­τ’ εἰ­κό­να Θε­οῦ» καί μπο­ρεῖ νά φθά­ση στό «κα­θ’ ὁ­μοί­ω­σιν», ἐ­άν συ­νερ­γή­ση στήν Χά­ρη τοῦ Θε­οῦ.

          Αὐ­τόν τόν ὑ­πεύ­θυ­νο λό­γο ἀ­πευ­θύ­νει ἡ Ἱ­ε­ρά Σύ­νο­δος σέ σᾶς, τούς εὐ­λο­γη­μέ­νους Χρι­στι­α­νούς, τά μέ­λη της, καί σέ ὅ­λους ὅ­σοι ἀ­να­μέ­νουν τόν λό­γο της, δι­ό­τι ἡ Ἐκ­κλη­σί­α «ἀλη­θεύ­ει ἐν ἀγά­πῃ» (Ἐφ. δ΄, 15) καί «ἀ­γα­πᾶ ἐν ἀ­λη­θεί­ᾳ» (Β΄ Ἰ­ω. α΄, 1).

          † Ὁ Ἀθηνῶν  Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος

          † Ὁ Καρυστίας καί Σκύρου Σεραφείμ

          † Ὁ Μονεμβασίας καί Σπάρτης Εὐστάθιος

          † Ὁ Νικαίας Ἀλέξιος

          † Ὁ Νικοπόλεως καί Πρεβέζης Χρυσόστομος

          † Ὁ Ἱερισσοῦ, Ἁγίου Ὄρους καί Ἀρδαμερίου Θεόκλητος

          † Ὁ Μαρωνείας καί Κομοτηνῆς Παντελεήμων

          † Ὁ Κίτρους καί Κατερίνης Γεώργιος

          † Ὁ Ἰωαννίνων Μάξιμος

          † Ὁ Ἐλασσῶνος Χαρίτων

          † Ὁ Θήρας, Ἀμοργοῦ καί Νήσων Ἀμφιλόχιος

          † Ὁ Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Νικηφόρος

          † Ὁ Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας Δαμασκηνός

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

Ἀρχιμ. Ἰωάννης Καραμούζης

Ἀκριβές Ἀντίγραφον

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

Ἀρχιμ. Ἰωάννης Καραμούζης

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Χρήσιμες συμβουλές για τη Σαρακοστή

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας παρέχει χρήσιμες συμβουλές για την περίοδο της Σαρακοστής, βοηθώντας τους καταναλωτές να υιοθετήσουν υγιεινές και οικονομικές συνήθειες διατροφής. Η Σαρακοστή...

Στο 8,7% η ανεργία τον Ιανουάριο, οι άνεργοι ανήλθαν σε 408.181...

Στο 8,7% μειώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Ιανουάριο εφέτος, έναντι του αναθεωρημένου προς τα άνω 11,7% τον Ιανουάριο 2024 και του...

Συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αλεξανδρούπολης

Σας καλούμε να προσέλθετε στην ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ του Δήμου Αλεξανδρούπολης, την Παρασκευή 07.03.2025 και ώρα 14:30 στην Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα...

Φροντιστήριο Άνοδος: 10 χρόνια που άλλαξαν την ιδιωτική εκπαίδευση (βίντεο)

Ο Γιάννης Γαλανόπουλος, φυσικός και ο  Λευτέρης Δραγανίδης μαθηματικός, από το Φροντιστήριο Άνοδος, συναντήθηκαν με τον Σάκη Σταυρίδη και μίλησαν για την εκπαίδευση των μαθητών...

Σημαντικές επαφές του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB...

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συμμετέχει δυναμικά στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB 2025 στο Βερολίνο, τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη έκθεση τουρισμού παγκοσμίως. Ο...

Ξάνθη: Σύλληψη 4 ημεδαπών για απόπειρα κλοπής

Συνελήφθησαν την 2-3-2025 το απόγευμα στην Ξάνθη, από αστυνομικούς της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Αστυνομικού Τμήματος Ξάνθης, τέσσερις ημεδαποί, διότι ο ένας εξ΄ αυτών...

Εργαστήρια Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης Βιοασφάλειας για τους επαγγελματίες της αιγοπροβατοτροφίας της...

Το Εργαστήριο Μικροβιολογίας και Λοιμωδών Νοσημάτων του Τμήματος Κτηνιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ΓΕΩΤΕΕ ΘΡΑΚΗΣ διοργανώνει Εργαστήρια Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης Βιοασφάλειας...

Διαβασε και αυτο

Χρήσιμες συμβουλές για τη Σαρακοστή

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας παρέχει χρήσιμες συμβουλές για την περίοδο της Σαρακοστής, βοηθώντας τους καταναλωτές να υιοθετήσουν υγιεινές και οικονομικές συνήθειες διατροφής. Η Σαρακοστή...