Νέα αναβολή έλαβε η επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης το οποίο βρίσκεται εκτός λειτουργίας από τις 28 Ιανουαρίου, εξαιτίας τεχνικού προβλήματος που δεν έχει καταστεί δυνατό να επιλυθεί έως τώρα. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση που έδωσε προς την αγορά φυσικού αερίου η Gastrade που διαχειρίζεται το τερματικό, τώρα η πιθανή ημερομηνία επαναλειτουργίας μετατοπίζεται στις 31 Μαΐου. Πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά παράταση που δίνεται, γεγονός που έχει προκαλέσει ερωτήματα στην αγορά.
Πηγές με γνώση του θέματος που είχαν μιλήσει στο energygame.gr στις αρχές του μήνα είχαν αναφέρει ότι «όλα τα τεχνικά ζητήματα λύνονται, αλλά χρειάζονται χρόνο» και ότι οι τεχνικοί εργάζονται ώστε να ολοκληρώσουν την ανάλυση των δεδομένων και να προσδιορίσουν τον ακριβή χρόνο αποκατάστασης του προβλήματος. Οι ίδιες πηγές είχαν διαβεβαιώσει ότι «Το τεχνικό πρόβλημα είναι απολύτως διαχειρίσιμο και δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για την αγορά», προσθέτοντας ότι η πλειονότητα των προγραμματισμένων ποσοτήτων LNG έχει ήδη παραδοθεί, ενώ οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε μελλοντικές φορτώσεις κρίνονται οριακές και δεν επηρεάζουν τη συνολική ενεργειακή τροφοδοσία της περιοχής.
Υπενθυμίζεται ότι το τερματικό που έχει ετήσια δυναμικότητα 5.5 δις. κυβικά μέτρα σταμάτησε να λειτουργεί στις 28 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες το τεχνικό πρόβλημα που έχει κρατήσει εκτός λειτουργίας το FSRU Αλεξανδρούπολης εδώ και δυο μήνες αφορά τις αντλίες πίεσης, οι οποίες είναι απαραίτητες για την αύξηση της πίεσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) πριν αυτό εισέλθει στους αεριοποιητές. Πρόκειται για έναν κρίσιμο μηχανισμό στη διαδικασία αεριοποίησης, καθώς το LNG αποθηκεύεται σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία και πρέπει να διοχετευθεί στο σύστημα υπό υψηλή πίεση, προκειμένου να μετατραπεί από υγρή σε αέρια μορφή και να εισέλθει στο δίκτυο μεταφοράς.
Όσον αφορά στη διαχείριση των αποθεμάτων LNG που είχαν ήδη παραδοθεί στον σταθμό προτού η αεριοποίηση σταματήσει πλήρως στα τέλη Ιανουαρίου, όπως έχει γίνει γνωστό μέρος του LNG που είχε παραδοθεί στον σταθμό πριν από τη διακοπή της αεριοποίησης μεταφέρθηκε σε άλλο δεξαμενόπλοιο και απομακρύνθηκε από το τερματικό, σηματοδοτώντας μια προσωρινή λύση για το καύσιμο που είχε μείνει αδιάθετο.