7.9 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, 11 Απριλίου, 2025

Ευρωπαϊκοί κανόνες για την ασφάλεια των μη επανδρωμένων αεροσκαφών

- Χορηγούμενη-

Το ΕΚ ενέκρινε νέους πανευρωπαϊκούς κανόνες που εξασφαλίζουν την ασφαλή χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών drones και επικαιροποιούν τους κανόνες αεροπορικής ασφάλειας.

Το ΕΚ υπερψήφισε την Τρίτη νέους κανόνες, οι οποίοι είχαν συμφωνηθεί με το Συμβούλιο τον Νοέμβριο του 2017, όσον αφορά τη θέσπιση βασικών πανευρωπαϊκών αρχών για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και των χειριστών τους προκειμένου να εξασφαλιστεί ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας και να δοθεί στους χειριστές και στους κατασκευαστές η δυνατότητα προβλεψιμότητας αναφορικά με την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών. Μέχρι στιγμής, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ρυθμίζεται σε εθνικό επίπεδο, γεγονός το οποίο μπορεί να παρεμποδίσει την ανάπτυξη της αγοράς.

Με την εφαρμογή των νέων κανόνων, τα drones θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργούν χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπους. Με βάση τον βαθμό κινδύνου που ενέχει το κάθε drone π.χ. βάσει του βάρους ή της περιοχής λειτουργίας του, τότε το drone θα χρειάζεται πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως η αυτόματη προσγείωση του σε περίπτωση που ο χειριστής χάσει την επαφή με αυτό (αεροσκάφος) ή συστήματα αποφυγής συγκρούσεων.

Οι χειριστές drones θα πρέπει να γνωρίζουν όλους τους κανόνες που τα διέπουν και θα πρέπει να είναι σε θέση να τα χειρίζονται με ασφάλεια, χωρίς να τίθενται άνθρωποι ή άλλοι χειριστές εναέριου χώρου σε κίνδυνο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι χειριστές drones θα πρέπει να περάσουν από εκπαίδευση προκειμένου να είναι σε θέση να τα λειτουργήσουν.

Για να διευκολυνθεί ο εντοπισμός τους σε περίπτωση ατυχήματος, οι χειριστές drones θα πρέπει να καταγράφονται σε εθνικά μητρώα και τα αεροσκάφη τους να ταυτοποιούνται. Αυτό δεν θα ισχύει για τους χειριστές των μικρότερων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Σύμφωνα με τις βασικές αρχές, η Επιτροπή επιφορτίζεται να ετοιμάσει πιο λεπτομερείς πανευρωπαϊκούς κανόνες, που θα ορίζουν για παράδειγμα τα ανώτατα όρια ύψους και τα όρια απόστασης για την πτήση με drones, αλλά και ποια drones θα πρέπει να πιστοποιούνται με βάση τον κίνδυνο που ενέχουν. Οι κανόνες θα καθορίζουν επίσης ποιοι χειριστές drones χρειάζονται πρόσθετη κατάρτιση και εγγραφή σε μητρώα και ποια μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα χρειαστεί να έχουν πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Εκσυγχρονισμός των αεροπορικών κανόνων ασφαλείας

Πέραν της θέσπισης κανόνων σε επίπεδο ΕΕ για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, οι αλλαγές επικαιροποιούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια στον τομέα των αερομεταφορών, προκειμένου να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο της αεροπορικής ασφάλειας στην ΕΕ, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι νέοι κανόνες είναι καταλληλότεροι, αναλογικότεροι, και λαμβάνουν υπόψη τον κίνδυνο που αναμένεται να προκύψει με την αύξηση στην εναέρια κυκλοφορία στις επόμενες δεκαετίες.

Επιπρόσθετα, οι αλλαγές ενισχύουν περαιτέρω τη συνεργασία μεταξύ του οργανισμού αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ και των εθνικών αρχών κατά την αξιολόγηση των κινδύνων όσον αφορά πτήσεις πάνω από ζώνες συγκρούσεων. Εξουσιοδοτούν, επίσης, την Επιτροπή να αναπτύξει πρότυπα για τη λήψη δεδομένων από συσκευές καταγραφής πτήσης σε πραγματικό χρόνο που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών όταν αεροσκάφος βρίσκεται σε κίνδυνο.

Επόμενα βήματα

Η προσωρινή συμφωνία εγκρίθηκε με 558 ψήφους υπέρ, 71 κατά, και 48 αποχές. Οι κανόνες πρέπει τώρα να εγκριθούν από το Συμβούλιο των Υπουργών.

Συμπληρωματικές πληροφορίες

Επί του παρόντος, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη -ελαφρύτερα των 150 γραμμαρίων- είναι στη δικαιοδοσία των εθνικών αρχών και ως εκ τούτου οι κατασκευαστές και οι χειριστές υπόκεινται σε διαφορετικές απαιτήσεις σχεδιασμού και ασφάλειας.

Η τεχνολογία των πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της αγοράς αερομεταφορών της ΕΕ εντός των επόμενων 10 ετών (ποσοστό που αντιστοιχεί περίπου σε 15 δισ. ευρώ ετησίως). Σύμφωνα με την Επιτροπή, η βιομηχανία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να δημιουργήσει περίπου 150.000 θέσεις εργασίας στην ΕΕ έως το 2050.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Πότε καταβάλλεται το Δώρο Πάσχα – Τι πρέπει να κάνει ο...

Διευκρινίσεις για το Δώρο Πάσχα των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα παρέχουν η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) και το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων...

26η Συνάντηση με γκάιντες στον Πεντάλοφο

Ο Δήμος Ορεστιάδας σε συνεργασία με τον Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Πενταλόφου στο πλαίσιο των δράσεών του διοργανώνει την 26η Συνάντηση με γκάιντες την Κυριακή...

Χρήστος Κέλλας από τον Προμαχώνα Σερρών: Κλιμακώνονται οι έλεγχοι στις πύλες...

Τον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα στις Σέρρες, μια από τις βασικές πύλες εισόδου προϊόντων στη χώρα, επισκέφτηκε σήμερα ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,...

Το πρώτο ολοκληρωμένο Cyber Hub – NIS2 δημιουργεί στην Αλεξανδρούπολη η...

H Πρίσμα Ηλεκτρονικά ΑΒΒΕ συμμετείχε στην έκθεση τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2025 που πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Expo στην Αθήνα παρουσιάζοντας την μοναδική τεχνολογία που έχει αναπτύξει...

Αποκαταστάθηκε ο φωτισμός σε δρόμους της Ορεστιάδας

Ο Δήμος Ορεστιάδας ενημερώνει τους πολίτες ότι το βράδυ της Πέμπτης 10-04-2025, σημειώθηκε βλάβη στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ που είχε ως αποτέλεσμα να μην...

Καβάλα: Σύλληψη ημεδαπού για κατοχή βεγγαλικών

Συνελήφθη την 9-4-2025 το πρωί σε οικισμό της Καβάλας, από τους αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Νέστου ημεδαπός, διότι κατείχε στην οικία του -14- συσκευασίες...

Ορεστιάδα: Σύσκεψη στις κτιριακές εγκαταστάσεις του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Με αφορμή την υπογραφή από την Υπουργό Παιδείας του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση της Κτηνιατρικής Σχολής στην Ορεστιάδα, πραγματοποιήθηκε σήμερα ενημερωτική επίσκεψη...

Διαβασε και αυτο