2.9 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 10 Απριλίου, 2025

Έρευνα: Σε ποιο ποσοστό η αποτυχία βελτιώνει τη μάθηση

- Χορηγούμενη-

Ερευνητές βρήκαν τη χρυσή τομή για τη βελτίωση μιας μαθησιακής εμπειρίας: όταν αποτυγχάνουμε κατά 15% σε μία δοκιμασία η διαδικασία της μάθησης βελτιστοποιείται.

Η συγκεκριμένη μελέτη, που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Nature Communications», αναδεικνύει ότι όταν δίνουμε 15% λάθος απαντήσεις ή εναλλακτικά όταν απαντάμε σωστά κατά 85%, η διαδικασία της μάθησης βελτιστοποιείται.

Οι ερευνητές εκπαίδευσαν υπολογιστές να εκτελούν απλές δοκιμασίες, όπως το να ταξινομούν πράγματα σε κατηγορίες ή να οργανώνουν αριθμούς σε σύνολα. Οι υπολογιστές «μάθαιναν» γρηγορότερα όταν απαντούσαν σωστά στο 85% των περιπτώσεων μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επικαλούμενο το University of Arizona και τον Independent.

Οι ερευνητές υποστήριξαν ότι αυτό είναι το ιδανικό επίπεδο δυσκολίας μιας δοκιμασίας προκειμένου να αυξηθεί ο ρυθμός της μάθησης. Συγκεκριμένα, αυτοί μίλησαν για τον «κανόνα του 85%» ο οποίος εφαρμόζεται και σε πράγματα που μαθαίνουμε εμπειρικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα θα μπορούσε να αποτελέσει ένας ακτινολόγος ο οποίος προσπαθεί να μάθει να ξεχωρίζει τις απεικονίσεις όγκων από άλλες ανωμαλίες που δεν είναι όγκοι.

«Γίνεσαι καλύτερος στον εντοπισμό όγκων με το πέρασμα του χρόνου και χρειάζεσαι παραδείγματα και εμπειρία για να βελτιωθείς. Μπορώ να φανταστώ τι θα γινόταν αν δίναμε στους συμμετέχοντες πολύ εύκολες, πολύ δύσκολες ή μέτριες δοκιμασίες» δήλωσε ο επικεφαλής συντάκτης της μελέτης Ρόμπερτ Γουίλσον, από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

Ο Γουίλσον εξήγησε ότι αν δώσεις σε κάποιον πολύ εύκολες εργασίες στις οποίες μπορεί να απαντήσει σωστά κατά 100%, τότε δεν μένει τίποτα καινούργιο να μάθει. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και με τις πολύ δύσκολες δοκιμασίες στις οποίες θα έκανε κάποιος σωστές μόνο τις μισές (50%) απαντήσεις. Πάλι σε αυτή την περίπτωση δεν μαθαίνεται τίποτα καινούργιο. Αντιθέτως, εάν πρόκειται για ένα έργο μέτριας δυσκολίας αυτός που λαμβάνει μέρος παίρνει τις περισσότερες δυνατές πληροφορίες από το κάθε λάθος του με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η διαδικασία της μάθησης.

Αν και στην παρούσα έρευνα αξιοποιήθηκαν αποκλειστικά έργα με μία απάντηση (σωστή ή λανθασμένη) ο Γουίλσον υποστηρίζει ότι αυτή η θεώρηση θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε πιο περίπλοκα έργα.

«Αν παρακολουθείτε πολύ εύκολα μαθήματα τα οποία περνάτε διαρκώς με άριστα, πιθανότατα δεν κερδίζετε τόσα πολλά όσο κάποιος που καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να τα πάει καλά» τόνισε. Ο ίδιος καταλήγει ότι στόχος των μελλοντικών ερευνών είναι να διερευνήσουν τι συμβαίνει με τις πολυπλοκότερες μορφές μάθησης.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Η ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ να παραμείνει «παγωμένη» ζητά σχέδιο...

Γεωπολιτικές και στρατηγικές ανάγκες δεν μπορούν να δικαιολογήσουν «εκπτώσεις» στην ενταξιακή διαδικασία που υποβαθμίζουν τις δημοκρατικές αρχές, σύμφωνα με την Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων Υπό τις...

Ο μεγαλύτερος ποδηλατικός αγώνας της Θράκης επιστρέφει δυναμικά στην Αλεξανδρούπολη

Ο αγώνας δρόμου Gran Fondo Delta, μια σπουδαία ποδηλατική εμπειρία για όλους, έρχεται ξανά στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου, με κοινή εκκίνηση από την Αλεξανδρούπολη...

662 κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης για ενδοοικογενειακή βία

Σχέδιο ειδικών στοχευμένων δράσεων με τρεις βασικές κατευθύνσεις, υλοποιεί η Ελληνική Αστυνομία, με στόχο την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, της ενδοοικογενειακής βίας...

Έκδοση και ανανέωση των δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για το 2025

Σας  ενημερώνουμε ότι η έκδοση και ανανέωση των Δελτίων Μετακίνησης των ΑμεΑ για το έτος 2025 ξεκίνησε από την Πέμπτη 4 Απριλίου 2025 με...

Έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν.3852/2010, όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα και ειδικότερα την παρ. 5 του άρθρου 67...

Ξάνθη: Σύλληψη ημεδαπού για παράνομες οικοδομικές εργασίες

Συνελήφθη την 8-4-2025 το μεσημέρι σε οικισμό της Ξάνθης, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ξάνθης ένας ημεδαπός, διότι εντοπίσθηκε να εκτελεί οικοδομικές εργασίες σε...

Ιατρικός Σύλλογος Έβρου: Συνθήκες «ασφυξίας» στο Νοσοκομείο Διδυμοτείχου

 Η κατάσταση στο Γενικό Νοσοκομείο Διδυμοτείχου είναι κρίσιμη. Μία στις τρεις οργανικές θέσεις ιατρικού, νοσηλευτικού, παραϊατρικού και λοιπού προσωπικού είναι κενή! Ενώ συμβαίνει όμως αυτό,...

Σύλληψη ημεδαπού για απόπειρα κλοπής από εκκλησία στην Κομοτηνή

Συνελήφθη την 7-4-2025 το μεσημέρι, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Κομοτηνής ένας ημεδαπός, διότι επιχείρησε να διαρρήξει παγκάρι εκκλησίας στην Κομοτηνή,...

Διαβασε και αυτο

Η ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ να παραμείνει «παγωμένη» ζητά σχέδιο...

Γεωπολιτικές και στρατηγικές ανάγκες δεν μπορούν να δικαιολογήσουν «εκπτώσεις» στην ενταξιακή διαδικασία που υποβαθμίζουν τις δημοκρατικές αρχές, σύμφωνα με την Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων Υπό τις...