13.9 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025

Ενημέρωση ΓΕΣ για μεταχειρισμένα Cougar MRAP και τακτικά οχήματα JLTV από τις ΗΠΑ

- Χορηγούμενη-

Τον ερχόμενο Ιούλιο, εκτιμάται ότι θα μεταβεί στο εξωτερικό επιτροπή αξιωματικών του ΓΕΣ για να επιθεωρήσει τα προσφερόμενα από τις ΗΠΑ Τροχοφόρα Τεθωρακισμένα Οχήματα Αναγνωρίσεως Μ1117 Guardian. Η επιτροπή θα έχει την δυνατότητα να εξετάσει εκ του σύνεγγυς τα οχήματα και να επιλέξει 900 ή 1.200 από αυτά που θα κριθεί ότι βρίσκονται στην καλύτερη κατάσταση.

Στο μεταξύ, από τις ΗΠΑ έχει έλθει νέα ενημέρωση για την ύπαρξη διαθέσιμων και άλλων τύπων οχημάτων που πρόκειται να αποσυρθούν από αμερικανική υπηρεσία σύντομα. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για οχήματα κατηγορίας Ανθεκτικά Ναρκών Προστατευμένα Ενεδρών (MRAP) και ελαφρών τεθωρακισμένων δύο διαφορετικών τύπων, συγκεκριμένα Cougar της General Dynamics Land Systems και JLTV της Oshkosh.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, ο συνολικός αριθμός των προς διάθεση οχημάτων και των δύο τύπων ανέρχεται σε 700 περίπου. Αυτή την στιγμή τα οχήματα βρίσκονται στο Αφγανιστάν και με την απόσυρση των αμερικανικών δυνάμεων από την χώρα πρόκειται να μεταφερθούν στο Κουβέιτ. Εκεί πιθανότατα, θα αποθηκευτούν και πιθανότατα θα μπορούν να τα επιθεωρήσουν Έλληνες αξιωματικοί εφόσον εξελιχθούν θετικά οι διαδικασίες.

Από 85 ως 102 εκατ. $ το καταρχήν κόστος των Μ1117

Το Cougar αποτελεί αμερικανικό σχέδιο βασισμένο σε αντίστοιχα οχήματα που αναπτύχθηκαν στην Νότιο Αφρική και παρουσιάσθηκε σε εκδόσεις 4×4 και 6×6. Προσφέρει προστασία έναντι βολίδων φορητού οπλισμού, νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς. Ήταν από τα πρώτα οχήματα κατηγορίας MRAP που ζητήθηκαν για την κάλυψη απαιτήσεων σε Αφγανιστάν και Ιράκ από τις αμερικανικές δυνάμεις, με αντιπροσωπευτικότερες αποστολές αυτές της εποχούμενης περιπολίας και της συνοδείας φαλάγγων.

Στην έκδοση Cougar H (4×4) το όχημα έχει βάρος κενό 14,5 τόννους, μεικτό 17,2 τόννους, μεταφέρει 2+4 άνδρες και κινείται από πετρελαιοκινητήρα Caterpillar C-7 ισχύος 330 ίππων, που επιτρέπει ανάπτυξη μέγιστης ταχύτητος 105 χ.α.ώ. ενώ η αυτονομία ανέρχεται σε 675 χλμ. Στην έκδοση Cougar HE (6×6) το βάρος κενό είναι 17,2 τόννοι και το μεικτό 22,2 τόννοι, η μεταφορική ικανότητα έχει αυξηθεί σε 2+8 άνδρες ενώ διατηρείται ο ίδιος κινητήρας.

Καθώς το Cougar είναι από τα πρώτα δείγματα MRAP, εκτιμάται ότι αυτά που θα διατεθούν έχουν γνωρίσει εντατική χρησιμοποίηση για περίοδο που μπορεί και να υπερβαίνει την δεκαετία. Από το σύνολο των οχημάτων που προσφέρονται πάντως, ο μεγαλύτερος αριθμός αφορά Cougar.

Το JLTV ή Διακλαδικό Ελαφρύ Τακτικό Όχημα, σχεδιάσθηκε για την αντικατάσταση του κλασικού HMMWV στον στρατό, τους πεζοναύτες και τις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ. Το ζητούμενο ήταν ένα όχημα μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου, ικανό να καλύψει μεγάλο εύρος αποστολών αλλά με αυξημένα επίπεδα προστασίας για τους επιβαίνοντες. Το όχημα φέρει ένα βασικό σύνολο θωρακίσεως αλλά κατά την κρίση του χρήστη προστίθενται προσθαφαιρούμενες συλλογές που αυξάνουν το επίπεδο προστασίας, ώστε να μειώνεται η φθορά και καταπόνηση του οχήματος σε καθημερινή χρήση. Στην προστασία, στόχος ήταν ένα ανώτερο επίπεδο εν σχέσει με τα θωρακισμένα HMMWV και συγκρίσιμη με την κατηγορία MRAP αλλά με μικρότερο βάρος. Ωστόσο το αδύναμο σημείο του θεωρείται το διαμέρισμα του κινητήρα, αφού για την διατήρηση του βάρους σε λογικά πλαίσια δεν χρησιμοποιείται εκεί θωράκιση.

To JLTV έχει 3 θέσεις για επιβάτες και μπορεί να φέρει ελάχιστο ωφέλιμο φορτίου 2,5 τόννων στην βασική έκδοση. Η κίνηση εξασφαλίζεται από πετρελαιοκινητήρα Gale Banks Engineering 866T χωρητικότητος 6.600 κ.εκ., που αποδίδει 340 ίππους και επιτρέπει ανάπτυξη μέγιστης ταχύτητος 70 χ.α.ώ.

Το JLTV παρουσιάσθηκε το 2006 και ανακηρύχθηκε νικητής του σχετικού προγράμματος το 2015, οπότε ανατέθηκε και σύμβαση για μέχρι 16.901 οχήματα. Το όχημα τέθηκε σε παραγωγή χαμηλού ρυθμού το 2016 και σε μαζική παραγωγή από το 2019, συνεπώς τα διαθέσιμα θα βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση από πλευράς συσσωρευμένης χρήσεως, χωρίς να υπάρχει αμφιβολία ότι έχουν χρησιμοποιηθεί και αυτά εντατικά.

Καθώς η ενημέρωση από αμερικανικής πλευράς έγινε πρόσφατα, αναμένεται να κινηθεί η τυπική διαδικασία που προβλέπεται σε ανάλογες περιπτώσεις, αρχής γενομένης με έκφραση ενδιαφέροντος από τον Ελληνικό Στρατό.

Σάββας Δ. Βλάσσης

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Γνωρίστε την Αληθινή Ευεξία στο “Wellness Festival Greece” στη Θράκη και...

Ο Νέστος ποταμός ετοιμάζεται να φιλοξενήσει το πολυαναμενόμενο "Wellness Festival Greece", το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 και την Κυριακή 18 Μαΐου, στο...

10η Δραμοινογνωσία: Η Δράμα γιορτάζει το κρασί και την ιστορία της

Μετρώντας πλέον δέκα χρόνια επιτυχημένης πορείας, η Δραμοινογνωσία επιστρέφει φέτος για να ζωντανέψει τη μακραίωνη οινική παράδοση της Δράμας. Από το 2014 που ξεκίνησε,...

Κάλεσμα του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Έβρου για συμμετοχή στην Εργατική Πρωτομαγιά 2025

Την 1η Μαΐου οι εργαζόμενοι όλου του κόσμου τιμούμε τους αγώνες προηγούμενων γενεών εργαζομένων με αφετηρία τον Μάη του 1886, οι οποίοι θυσίασαν ακόμα...

ΕΛΑΣ: Εβδομαδιαίος απολογισμός δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης της εγκληματικότητας

Σχέδιο ειδικών στοχευμένων δράσεων με τρεις βασικές κατευθύνσεις, υλοποιεί η Ελληνική Αστυνομία, με στόχο την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, της ενδοοικογενειακής βίας...

Ένα νέο μηχάνημα έργου τύπου JCB παρέλαβε ο Δήμος Μαρώνειας –...

Ο Δήμος Μαρωνείας-Σαπών παρέλαβε ένα νέο μηχάνημα έργου τύπου JCB, ενισχύοντας ουσιαστικά τον τεχνικό εξοπλισμό μας και προσθέτοντας ακόμη ένα εργαλείο στη «φαρέτρα» της...

Με τα Δραμινά κρασιά στην Κύπρο, η παρουσία της Περιφέρειας ΑΜΘ

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η παρουσία της Περιφέρειας ΑΜΘ στην Έκθεση Τουρισμού της Κύπρου, στην οποία υπάρχει η τακτική προβολή της περιοχής μας, σε...

Αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας σε όλη την επικράτεια κατά τον εορτασμό...

Η Ελληνική Αστυνομία ενισχύει τα μέτρα οδικής ασφάλειας από Τετάρτη, 30 Απριλίου, έως και την Κυριακή, 4 Μαΐου 2025, με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση...

ΔΕΣΦΑ: Προ των πυλών ο αγωγός αερίου Καρπερή – Κομοτηνή

Επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ… ρέουν στη Βόρεια Ελλάδα με αγωγούς φυσικού αερίου και υδρογόνου να παίρνουν θέσεις μάχης στο νέο ενεργειακό τοπίο...

Διαβασε και αυτο