4.9 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, 11 Απριλίου, 2025

Απαραίτητη η Ελλάδα για την Γερμανία – Από τη χώρα μας εξαρτάται η μεταφορά του LNG

- Χορηγούμενη-

Στη Γερμανία, συζητείται η κατασκευή ενός υπερπόντιου τερματικού σταθμού για υγροποιημένο φυσικό αέριο, ώστε να μπορέσει να γίνει εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων, καθώς μέχρι στιγμής, το προϊόν φθάνει στους πελάτες σχεδόν αποκλειστικά με τα πλοία.

Σε αυτή την επιχειρηματική δραστηριότητα μεταφοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κυριαρχεί μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες έχουν παραγγείλει ένα στα δύο τάνκερ μεταφοράς LNG στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για τη φετινή χρονιά. Οι 33 από τις 66 παραγγελίες ανήκουν σε Έλληνες αγοραστές.

Οι Έλληνες ιδιοκτήτες τάνκερ φαίνεται ότι αντιλήφθηκαν νωρίτερα από τους γερμανούς ανταγωνιστές τους τις ευκαιρίες που σχετίζονται με την μεταφορά LNG. «Η υπεροχή της Ελλάδας. Εάν η Γερμανία στραφεί στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα εξαρτάται από τους εφοπλιστές της Αθήνας», γράφει η γερμανική Die Welt.

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο

«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό!»

Tα λόγια του Πήτερ Γ.Λιβανού αποτυπώνουν ανάγλυφα το νέο πεδίο δόξας των Ελλήνων εφοπλιστών που είναι η επένδυση σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, τα γνωστά LNG- Liquefied Natural Gas. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει ολοένα έδαφος και τώρα θα χρησιμοποιείται και ως καύσιμο για τα πλοία.

Oι Έλληνες ήταν από τους πρώτους που στράφηκαν στη συγκεκριμένη αγορά με πρωτοπόρους τον Γιάννη Αγγελικούση, τον Πήτερ Λιβανό και τον Γιώργο Προκοπίου. Τη ρότα αυτή ακολουθούν ή ετοιμάζονται να ακολουθήσουν και άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες.

Ο ενεργειακός χάρτης αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο και στο πλαίσιο αυτό ξεχωρίζει η αύξηση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο η οποία αναμένεται τα επόμενα 20 χρόνια να εκτοξευθεί όπως εκτιμούν οικονομικές αναλυτές.

Το εμπόριο του LNG θα αυξάνει κατά 3% το λιγότερο ανά χρόνο φθάνοντας 2030 από τα 290 εκατομμύρια τόνους στα 425 εκ. τόνους.

Το 2000 υπήρχαν μόλις 10 εισαγωγικές χώρες και 12 εξαγωγικές. Σήμερα υπάρχουν 33 εισαγωγικές και περισσότερες από 30 εξαγωγικές.

Ο στόλος του LNG αριθμεί σήμερα 600 πλοία εκ των οποίων 500 στο νερό και 100 υπό ναυπήγηση.

Το 2000 ήταν μόλις 100.

Το 2030 θα χρειαστούν επιπλέον 120 πλοία LNG χωρίς να υπολογίζονται εκείνα που θα αναπληρώσουνε τα παλαιότερα που θα αποσυρθούν.

Στα επόμενα χρόνια ο στόλος των LNG θα ξεπεράσει εκείνο των VLCC.

Οι Έλληνες εφοπλιστές με πλοία μεταφοράς LNG

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.

Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 28 LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των 100 και θα φθάσουν στα 112.

Στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπάρχουν ήδη δύο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με πλοία μεταφοράς αερίου. Πρόκειται για την Gaslog του Πήτερ Γ. Λιβανού και την Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου.

Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσο αφορά τους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το «protothema.gr» από ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο στόλος της αποτελείται από 35 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

ΕΛΓΑ: Πληρωμή 55 εκατ. ευρώ, για ζημίες φυτικής παραγωγής και απώλειες...

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας και ο Πρόεδρος του ΕΛ.Γ.Α., Ανδρέας Θ. Λυκουρέντζος, αποφάσισαν την καταβολή αποζημιώσεων, οι οποίες υπερβαίνουν τα 55εκ. €, τα...

ΕΟΔΥ: Δύο θάνατοι από κορονοϊό και τρεις από γρίπη την τελευταία...

Μείωση καταγράφει η θετικότητα για γρίπη στην κοινότητα, ενώ σε χαμηλά επίπεδα κινείται η θετικότητα για κορονοϊό, σύμφωνα με την επιδημιολογική έκθεση του ΕΟΔΥ...

Αναδιοργανώνεται πλήρως η Δημοτική Αστυνομία: Έρχονται 1.213 νέες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ...

Σε τροχιά πλήρους αναμόρφωσης εισέρχεται ο θεσμός της Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς το υπουργείο Εσωτερικών ολοκληρώνει τον σχεδιασμό για μια ουσιαστική αναδιάρθρωση του Σώματος. Ο...

Υπεγράφη Προεδρικό Διάταγμα για την ίδρυση Πανεπιστημιακού Τμήματος Κτηνιατρικής στην Ορεστιάδα

Το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο ιδρύεται, στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Τμήμα Κτηνιατρικής, με έδρα την Ορεστιάδα υπέγραψε...

Τα My market υποδέχονται το Πάσχα με τον μεγάλο διαγωνισμό «SUPER...

Το Πάσχα πλησιάζει και τα My market προσκαλούν το κοινό να κάνει τις αγορές του και να διεκδικήσει τα μεγάλα δώρα του διαγωνισμού «SUPER AUTO. STOP!»: Από τις...

50 χρόνια φροντίδας: 50 χρόνια Παιδικά Χωριά SOS στην Ελλάδα

Η ιστορία των Παιδικών Χωριών SOS ξεκινάει το 1949 στην Αυστρία, από τον Hermann Gmeiner. Τα Παιδικά Χωριά SOS είναι ένας Διεθνής Οργανισμός που...

Πρόσκληση εγγραφής στη Φιλαρμονική του Δήμου Σουφλίου

Εκ μέρους του Συλλόγου Φίλων Φιλαρμονικής του Δήμου Σουφλίου, με χαρά καλούνται όλα τα παλαιά μέλη του Σωματείου, αλλά και όλοι όσοι αγαπούν πραγματικά...

“Η καθιέρωση της 14ης Μαΐου ως επίσημης αργίας για το σύνολο...

Λυπούμαστε που κάποιοι επιλέγουν να εργαλειοποιούν την τοπική μας ιστορία και τη συλλογική μας μνήμη για μικροπολιτικούς σκοπούς. Η ιστορική πορεία του τόπου μας...

Διαβασε και αυτο