8.9 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 4 Μαρτίου, 2025

Απαραίτητη η Ελλάδα για την Γερμανία – Από τη χώρα μας εξαρτάται η μεταφορά του LNG

- Χορηγούμενη-

Στη Γερμανία, συζητείται η κατασκευή ενός υπερπόντιου τερματικού σταθμού για υγροποιημένο φυσικό αέριο, ώστε να μπορέσει να γίνει εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων, καθώς μέχρι στιγμής, το προϊόν φθάνει στους πελάτες σχεδόν αποκλειστικά με τα πλοία.

Σε αυτή την επιχειρηματική δραστηριότητα μεταφοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κυριαρχεί μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες έχουν παραγγείλει ένα στα δύο τάνκερ μεταφοράς LNG στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για τη φετινή χρονιά. Οι 33 από τις 66 παραγγελίες ανήκουν σε Έλληνες αγοραστές.

Οι Έλληνες ιδιοκτήτες τάνκερ φαίνεται ότι αντιλήφθηκαν νωρίτερα από τους γερμανούς ανταγωνιστές τους τις ευκαιρίες που σχετίζονται με την μεταφορά LNG. «Η υπεροχή της Ελλάδας. Εάν η Γερμανία στραφεί στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα εξαρτάται από τους εφοπλιστές της Αθήνας», γράφει η γερμανική Die Welt.

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο

«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό!»

Tα λόγια του Πήτερ Γ.Λιβανού αποτυπώνουν ανάγλυφα το νέο πεδίο δόξας των Ελλήνων εφοπλιστών που είναι η επένδυση σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, τα γνωστά LNG- Liquefied Natural Gas. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει ολοένα έδαφος και τώρα θα χρησιμοποιείται και ως καύσιμο για τα πλοία.

Oι Έλληνες ήταν από τους πρώτους που στράφηκαν στη συγκεκριμένη αγορά με πρωτοπόρους τον Γιάννη Αγγελικούση, τον Πήτερ Λιβανό και τον Γιώργο Προκοπίου. Τη ρότα αυτή ακολουθούν ή ετοιμάζονται να ακολουθήσουν και άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες.

Ο ενεργειακός χάρτης αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο και στο πλαίσιο αυτό ξεχωρίζει η αύξηση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο η οποία αναμένεται τα επόμενα 20 χρόνια να εκτοξευθεί όπως εκτιμούν οικονομικές αναλυτές.

Το εμπόριο του LNG θα αυξάνει κατά 3% το λιγότερο ανά χρόνο φθάνοντας 2030 από τα 290 εκατομμύρια τόνους στα 425 εκ. τόνους.

Το 2000 υπήρχαν μόλις 10 εισαγωγικές χώρες και 12 εξαγωγικές. Σήμερα υπάρχουν 33 εισαγωγικές και περισσότερες από 30 εξαγωγικές.

Ο στόλος του LNG αριθμεί σήμερα 600 πλοία εκ των οποίων 500 στο νερό και 100 υπό ναυπήγηση.

Το 2000 ήταν μόλις 100.

Το 2030 θα χρειαστούν επιπλέον 120 πλοία LNG χωρίς να υπολογίζονται εκείνα που θα αναπληρώσουνε τα παλαιότερα που θα αποσυρθούν.

Στα επόμενα χρόνια ο στόλος των LNG θα ξεπεράσει εκείνο των VLCC.

Οι Έλληνες εφοπλιστές με πλοία μεταφοράς LNG

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.

Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 28 LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των 100 και θα φθάσουν στα 112.

Στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπάρχουν ήδη δύο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με πλοία μεταφοράς αερίου. Πρόκειται για την Gaslog του Πήτερ Γ. Λιβανού και την Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου.

Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσο αφορά τους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το «protothema.gr» από ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο στόλος της αποτελείται από 35 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Ανεμογεννήτριες μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης

Απολύτως κανένα όφελος, αλλά μόνο ζημίες, κυρίως σε περιβαλλοντικό και οικονομικό επίπεδο, θα προκαλέσει το πιλοτικό θαλάσσιο αιολικό πάρκο που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί μεταξύ...

Πλάνο συντήρησης στο Αϊντχόφεν, φουλ επίθεση στη «μάχη» της Μαδρίτης

Βραδιά «αστεριών», με τις πρώτες αναμετρήσεις για τη φάση των «16» του Τσάμπιονς Λιγκ να κλέβουν την παράσταση στο σημερινό κουπόνι. Ξεχωρίζει ο ισπανικός...

Νεκρή 19χρονη σε τροχαίο στη Μουσθένη

Δεν μπόρεσε να κρατηθεί στη ζωή και κατέληξε στο νοσοκομείο Καβάλας η 19χρονη κοπέλα που ανασύρθηκε βαριά τραυματισμένη από το τροχαίο που σημειώθηκε το...

You Power Track για αυτή την εβδομάδα ZERB, TY DOLLA $IGN...

Από το Σάο Πάολο της Βραζιλίας, ο Zerb κυριάρχησε το 2024 με πάνω από 400 εκατομμύρια streams στα δύο τελευταία του singles. Τώρα ο...

Νέα vouchers για αναβάθμιση ταμειακών μηχανών και POS – Έρχεται επέκταση...

Η επέκταση του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS σε όλη την αγορά και η υποχρεωτική χρήση των ηλεκτρονικών τιμολογίων φέρνει νέο πρόγραμμα επιδότησης για μικρομεσαίες...

Το “Αν Με Αγαπάς Δείξ’Το” από την Καίτη Γαρμπή προτείνει ο...

Η Καίτη Γαρμπή έρχεται δυναμικά με το νέο της single «Αν Με Αγαπάς Δείξ’ Το» που κυκλοφορεί μαζί με music video από την Panik...

Πανελλήνιες εξετάσεις: Ο αριθμός των εισακτέων στη Σχολή Αξιωματικών της Πυροσβεστικής

Στη δημοσιότητα δόθηκε ο αριθμός των εισακτέων στη Σχολή Αξιωματικών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας για το σχολικό έτος 2024-2025, τόσο μέσω του συστήματος των πανελλήνιων...

H Αν. Μακεδονία & Θράκη στις περιοχές με τα περισσότερα θύματα...

Εξήντα κρούσματα οικογενειακής βίας την ημέρα καταγράφονταν το 2024, ενώ η αύξηση των επεισοδίων μέσα στις οικογένειες την περασμένη χρονιά έφτασε το 86% σε...

Διαβασε και αυτο

Ανεμογεννήτριες μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης

Απολύτως κανένα όφελος, αλλά μόνο ζημίες, κυρίως σε περιβαλλοντικό και οικονομικό επίπεδο, θα προκαλέσει το πιλοτικό θαλάσσιο αιολικό πάρκο που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί μεταξύ...