1.9 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 6 Μαρτίου, 2025

Άλλαξε η καταναλωτική συμπεριφορά των Ευρωπαίων μετά την πανδημία

- Χορηγούμενη-

Σε επιτάχυνση των τάσεων στον χώρο των διαδικτυακών αγορών έχει οδηγήσει η πανδημία του κοροναϊού και οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκειά της, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η UPS για το ηλεκτρονικό εμπόριο (2021 UPS Smart E-commerce Report).

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το YouGov τον Ιανουάριο του 2021, αποτυπώνει τη στάση, τις συμπεριφορές και τις προσδοκίες των online καταναλωτών στην Ευρώπη το 2021. Στην έρευνα συμμετείχαν 10.000 καταναλωτές σε Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Πολωνία.

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ρωτήθηκαν για το ποσοστό των αγορών που πραγματοποίησαν διαδικτυακά σε σχέση με τις αγορές που έκαναν σε φυσικά καταστήματα πριν το πρώτο lockdown στις αρχές του 2020, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown και μετά. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια αύξηση 50% ως προς την πρόθεση των ερωτώμενων να κάνουν όλες ή το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών τους online.

Τα στοιχεία αναλυτικά
Για μια πιο λεπτομερή αποτύπωση, οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για ποιον λόγο προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές αλλά και τις αγορές σε φυσικό κατάστημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, 48% των Ευρωπαίων καταναλωτών αναφέρουν την ευκολία που προσφέρει το delivery ως βασικό λόγο για να πραγματοποιούν online τις αγορές τους, αλλά και στο μέλλον. Ο δεύτερος λόγος που αναφέρθηκε ήταν οι συμφέρουσες online προσφορές (44%) και ακολούθησε με 38% η πεποίθηση των καταναλωτών ότι τα προϊόντα έχουν χαμηλότερες τιμές online.

Όσον αφορά τις αγορές από μικρότερα, ανεξάρτητα καταστήματα, το 50% των Ευρωπαίων καταναλωτών φαίνεται ότι θέλουν να στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις, κάνοντας εκεί τις αγορές τους. Ως δεύτερος λόγος αναφέρθηκε η εξυπηρέτηση, καθώς το 38% των ερωτώμενων δήλωσε ότι οι ανεξάρτητοι retailers προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία.

Σε όλες τις ηλικίες, η πρόθεση για υποστήριξη των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων αποτέλεσε βασικό κίνητρο για τις αγορές σε τοπικό επίπεδο, όσον αφορά όμως άλλους παράγοντες, υπήρχαν διαφορές μεταξύ των επιμέρους ηλικιακών ομάδων. Έτσι η Γενιά Z (νέοι 16-25 ετών), σε σύγκριση με τους καταναλωτές 55 ετών και άνω, είναι πιο πρόθυμη να επιλέξει μικρές, ανεξάρτητες ή τοπικές επιχειρήσεις επειδή έχουν μια προσέγγιση πιο φιλική προς το περιβάλλον (35%), ενώ οι καταναλωτές άνω των 55 ετών δίνουν περισσότερη έμφαση στην εξυπηρέτηση (47%).

Ποσοστό 69% των Ευρωπαίων καταναλωτών δήλωσαν ότι αξιολογούν ως σημαντικό παράγοντα η επιχείρηση να έχει συνεργαστεί με την τοπική κοινωνία. Το 52% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αν αισθάνονται πως μπορούν να εμπιστευτούν μια επιχείρηση από τα social media της, τότε είναι πιο πιθανό να την προτιμήσουν και για τις αγορές τους. Ωστόσο δεν αξιολογείται θετικά συνολικά η επικοινωνία των brands, καθώς ένα 60% θεωρεί ότι πολλές επιχειρήσεις και μάρκες προχώρησαν σε υπερβολική επικοινωνία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στην Ευρώπη (48%) φαίνεται ότι περιμένουν από τις μεγάλες και αναγνωρίσιμες εθνικές ή πολυεθνικές επιχειρήσεις να είναι σε θέση να αντισταθμίσουν το ανθρακικό αποτύπωμα στις παραδόσεις τους. Ποσοστό 75% δήλωσε ότι είναι σημαντικό μια επιχείρηση να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον και τις αρχές της αειφορίας στις ενέργειες της, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, ενώ η περιβαλλοντικά φιλική συσκευασία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας (54% για τις μεγάλες επιχειρήσεις και 50% για τις μικρότερες). Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η μεταφορά: Το 47% των καταναλωτών περιμένουν από τους μεγάλους εμπόρους να προσφέρουν εναλλακτικές στον τρόπο παράδοσης, όπως τα σημεία συλλογής.

- Χορηγούμενη-
πηγηwww.tanea.gr

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

“Η Ελλάδα αντιστέκεται, η Ελλάδα ζει”

Τι είναι αυτό που στηρίζει διαχρονικά την επιβίωση της Ελλάδας; Είναι η ανθεκτικότητα και το πνεύμα της που παρά τις δυσκολίες συνεχίζει να αντιστέκεται...

Μην αφήνεις τα bots να σε χειραγωγούν!

Η Ελληνική Αστυνομία ενημερώνει το κοινό για την ολοένα και αυξανόμενη δραστηριότητα αυτοματοποιημένων ψεύτικων λογαριασμών (bots) στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, η δημιουργία και ύπαρξη...

Βιωματικό σεμινάριο αφήγησης για εκπαιδευτικούς στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης (20/3), το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης και...

Πειραματική Σκηνή Αλεξανδρούπολης: “Τρεις γυναίκες μονολογούν”

Η Πειραματική Σκηνή Αλεξανδρούπολης, αποδεχόμενη την πρόσκληση της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας παρουσιάζει την παράσταση " Τρεις γυναίκες μονολογούν". Γυναικεία πρόσωπα, βγαλμένα μέσα από τις σελίδες...

Φορολογικές δηλώσεις: Από 17 Μαρτίου η υποβολή – Στην ΑΑΔΕ όλα...

Εμπρόθεσμα απέστειλαν στην ΑΑΔΕ όλοι οι υπόχρεοι φορείς του Δημοσίου τα φορολογικά στοιχεία τους, τα οποία είναι απαραίτητα για την ομαλή έναρξη της διαδικασίας...

658 κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράση για ενδοοικογενειακή βία

Σχέδιο ειδικών στοχευμένων δράσεων με τρεις βασικές κατευθύνσεις, υλοποιεί η Ελληνική Αστυνομία, με στόχο την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, της ενδοοικογενειακής βίας...

Δημοτικό Σχολείο Κυπρίνου: Ομιλία με θέμα “Κυκλοφοριακή Αγωγή και Ποδήλατο”

Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Κυπρίνου πήραν την πρωτοβουλία να ενημερωθούν για θέματα που άπτονται της ποδηλασίας και διοργανώνουν ομιλία με θέμα "Κυκλοφοριακή Αγωγή...

Ηλύσια: Πρόγραμμα Προβολών από 6/3 έως 12/3

Στον Κινηματογράφο «ΗΛΥΣΙΑ» από την Πέμπτη 6/3 έως και την Τετάρτη 12/3 θα προβληθούν οι επτά παρακάτω ταινίες: Έρχεται η βραβευμένη με 3 Oscar & 3 Χρυσές Σφαίρες Κοινωνική...

Διαβασε και αυτο