3.9 C
Alexandroupoli
Δευτέρα, 7 Απριλίου, 2025

Άλλαξε η καταναλωτική συμπεριφορά των Ευρωπαίων μετά την πανδημία

- Χορηγούμενη-

Σε επιτάχυνση των τάσεων στον χώρο των διαδικτυακών αγορών έχει οδηγήσει η πανδημία του κοροναϊού και οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκειά της, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η UPS για το ηλεκτρονικό εμπόριο (2021 UPS Smart E-commerce Report).

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το YouGov τον Ιανουάριο του 2021, αποτυπώνει τη στάση, τις συμπεριφορές και τις προσδοκίες των online καταναλωτών στην Ευρώπη το 2021. Στην έρευνα συμμετείχαν 10.000 καταναλωτές σε Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Πολωνία.

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ρωτήθηκαν για το ποσοστό των αγορών που πραγματοποίησαν διαδικτυακά σε σχέση με τις αγορές που έκαναν σε φυσικά καταστήματα πριν το πρώτο lockdown στις αρχές του 2020, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown και μετά. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια αύξηση 50% ως προς την πρόθεση των ερωτώμενων να κάνουν όλες ή το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών τους online.

Τα στοιχεία αναλυτικά
Για μια πιο λεπτομερή αποτύπωση, οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για ποιον λόγο προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές αλλά και τις αγορές σε φυσικό κατάστημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, 48% των Ευρωπαίων καταναλωτών αναφέρουν την ευκολία που προσφέρει το delivery ως βασικό λόγο για να πραγματοποιούν online τις αγορές τους, αλλά και στο μέλλον. Ο δεύτερος λόγος που αναφέρθηκε ήταν οι συμφέρουσες online προσφορές (44%) και ακολούθησε με 38% η πεποίθηση των καταναλωτών ότι τα προϊόντα έχουν χαμηλότερες τιμές online.

Όσον αφορά τις αγορές από μικρότερα, ανεξάρτητα καταστήματα, το 50% των Ευρωπαίων καταναλωτών φαίνεται ότι θέλουν να στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις, κάνοντας εκεί τις αγορές τους. Ως δεύτερος λόγος αναφέρθηκε η εξυπηρέτηση, καθώς το 38% των ερωτώμενων δήλωσε ότι οι ανεξάρτητοι retailers προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία.

Σε όλες τις ηλικίες, η πρόθεση για υποστήριξη των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων αποτέλεσε βασικό κίνητρο για τις αγορές σε τοπικό επίπεδο, όσον αφορά όμως άλλους παράγοντες, υπήρχαν διαφορές μεταξύ των επιμέρους ηλικιακών ομάδων. Έτσι η Γενιά Z (νέοι 16-25 ετών), σε σύγκριση με τους καταναλωτές 55 ετών και άνω, είναι πιο πρόθυμη να επιλέξει μικρές, ανεξάρτητες ή τοπικές επιχειρήσεις επειδή έχουν μια προσέγγιση πιο φιλική προς το περιβάλλον (35%), ενώ οι καταναλωτές άνω των 55 ετών δίνουν περισσότερη έμφαση στην εξυπηρέτηση (47%).

Ποσοστό 69% των Ευρωπαίων καταναλωτών δήλωσαν ότι αξιολογούν ως σημαντικό παράγοντα η επιχείρηση να έχει συνεργαστεί με την τοπική κοινωνία. Το 52% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αν αισθάνονται πως μπορούν να εμπιστευτούν μια επιχείρηση από τα social media της, τότε είναι πιο πιθανό να την προτιμήσουν και για τις αγορές τους. Ωστόσο δεν αξιολογείται θετικά συνολικά η επικοινωνία των brands, καθώς ένα 60% θεωρεί ότι πολλές επιχειρήσεις και μάρκες προχώρησαν σε υπερβολική επικοινωνία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στην Ευρώπη (48%) φαίνεται ότι περιμένουν από τις μεγάλες και αναγνωρίσιμες εθνικές ή πολυεθνικές επιχειρήσεις να είναι σε θέση να αντισταθμίσουν το ανθρακικό αποτύπωμα στις παραδόσεις τους. Ποσοστό 75% δήλωσε ότι είναι σημαντικό μια επιχείρηση να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον και τις αρχές της αειφορίας στις ενέργειες της, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, ενώ η περιβαλλοντικά φιλική συσκευασία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας (54% για τις μεγάλες επιχειρήσεις και 50% για τις μικρότερες). Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η μεταφορά: Το 47% των καταναλωτών περιμένουν από τους μεγάλους εμπόρους να προσφέρουν εναλλακτικές στον τρόπο παράδοσης, όπως τα σημεία συλλογής.

- Χορηγούμενη-
πηγηwww.tanea.gr

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Την Κυριακή 13 Απριλίου ξεκινά το Πασχαλινό ωράριο για τα καταστήματα...

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας καταστημάτων της Ν. Ορεστιάδας ανακοίνωσε ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης. "Καλή υγιή κι ευλογημένη πορεία όρος τη Μεγάλη Ανάσταση. Καλές δουλειές...

Συγκροτήθηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Εθελοντών Πυροσβεστικού Σώματος

Στη συγκρότηση σε σώμα προχώρησε το νεοεκλεγέν Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Εθελοντών Πυροσβεστικού Σώματος, για την απαρχή της νέας τριετούς θητείας του. Η νέα...

Κάλεσμα της ΔΑΣ για συμμετοχή στην απεργία της 9ης Απριλίου

Στις 9 Απρίλη όλοι οι κλάδοι, η νεολαία, ο λαός θα συναντηθούμε πάλι συνεχίζοντας τον αγώνα που έχει στριμώξει για τα καλά την κυβέρνηση....

Έξι συλλήψεις για παραβάσεις του ΚΟΚ σε περιοχές της Αν. Μακεδονίας...

Σε έξι -6- συλλήψεις προχώρησαν κατά το χρονικό διάστημα από 4 έως και 6-4-2025, οι αστυνομικοί Υπηρεσιών της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας...

Εκδήλωση μνήμης Θρακικού Ελληνισμού στο Δήμο Σουφλίου

Στον Δήμο Σουφλίου πραγματοποιήθηκε σήμερα, Κυριακή 6 Απριλίου 2025, η επίσημη τελετή μνημοσύνης προς τιμήν των θυμάτων του Θρακικού Ελληνισμού στον Ιερό Ναό Αγίου...

Ημέρα Μνήμης Θρακικού Ελληνισμού στην Ορεστιάδα

Μετά την πρόσφατη δια Προεδρικού Διατάγματος (ΦΕΚ1 τ.Α! της 14ης Ιανουαρίου 2025) καθιέρωση της 6ης Απριλίου ως «Ημέρας Θρακικού Ελληνισμού», οι εκδηλώσεις μνήμης για...

Με αλυσίδες η κυκλοφορία όλων των οχημάτων σε τμήματα του οδικού...

Λόγω έντονων – δυσμενών καιρικών συνθηκών (χιονόπτωση, παγετός) που προηγήθηκαν και επικρατούν: α) από το 10ο χλμ της Επαρχιακής Οδού Νέας Σάντας – Δερείου,...

Διαβασε και αυτο