Έκαναν την νύχτα ημέρα οι υπεύθυνοι κατασκευής του νέου εργοστασίου που θα λειτουργήσει στον Άβαντα λίγο έξω από την Αλεξανδρούπολη, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, από φυσικό αέριο.
Παρών στο ολονύχτιο ρεπορτάζ ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Δημήτρης Σταματάκης, μιλά για ένα έργο που είναι περισσότερο περίπλοκο από ότι φαίνεται. Νωρίς το πρωί σε μια από τις εξόδους του λιμανιού τίποτε δεν θυμίζει την πρώτη νυχτερινή επιχείρηση, μεταφοράς υλικών.


18 δρομολόγια, που θα πραγματοποιούνται μετά τις 11 το βράδυ, για τους επόμενους μήνες επιβάλουν ειδικούς κανόνες για την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων με διακοπή της κυκλοφορίας και ελιγμούς ανάμεσα σε δρόμους και περιοχές από όπου η διέλευση τέτοιων βαρέων οχημάτων θα προκαλούσε τεράστιες ζημίες. Σύμφωνα με τον Κώστα Παπαδόπουλο, πολιτικό μηχανικό, η επιχείρηση μεταφοράς από το λιμάνι προς την βιομηχανική περιοχή του Άβαντα σχεδιάστηκε για περισσότερο από ένα χρόνο.
Κάθε διαδρομή αφορά ένα μικτό φορτίο 220 έως 420 τόνων. Πρόκειται για συρόμενα οχήματα με καρότσες 18αξονικές και μήκος που φτάνουν τα 42 μέτρα, τα οποία σπάνια τα βλέπει κάποιος να κινούνται στο φως της ημέρας εκτός από το σημείο εκκίνησης και προορισμού τους.
Είναι γνωστές οι ανάγκες για την κατασκευή του εργοστασίου και τα υλικά που απαιτούνται και φτάνουν στο λιμάνι της Αλεξανδρουπόλεως, όπου πρέπει να προσεγγίσουν αυτά τα μηχανήματα μεταφοράς.
Όπως αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος, υπήρξαν παρεμβάσεις και ειδικές διαβάσεις έχουν κατασκευαστεί για να ξεπεραστούν φυσικά εμπόδια, καθώς η διέλευση επάνω από γέφυρες είναι αδύνατη με αυτό το βάρος. Έτσι έγιναν ειδικές εκτροπές για τα δυο ρέματα από όπου θα διέρχονται αυτά τα “θηρία” της μηχανικής.
Πηγή: https://www.ertnews.gr