12.9 C
Alexandroupoli
Πέμπτη, 17 Απριλίου, 2025

Με βάση την τιμή και όχι την χώρα προέλευσης αγοράζουν προϊόντα οι Έλληνες

- Χορηγούμενη-

Η τιμή και  όχι τόσο η χώρα προέλευσης του προϊόντος αποτελεί βασικό κριτήριο για την επιλογή του από τους καταναλωτές. Οι τελευταίοι ενδιαφέρονται βεβαίως για τη χώρα στην οποία παράγεται το προϊόν, υπό την έννοια όχι ότι αυτό επηρεάζει οπωσδήποτε την ποιότητά του, αλλά διότι, εάν η χώρα παραγωγής είναι εν προκειμένω η Ελλάδα, διατηρούνται και αυξάνονται οι θέσεις εργασίας.

Σε ό,τι αφορά ειδικά τα τρόφιμα, ο Έλληνας φαίνεται ότι επιμένει ελληνικά, κάτι που πιθανώς σχετίζεται και με την πλούσια εγχώρια παραγωγή σε νωπά και τυποποιημένα τρόφιμα και τη σχετικά ανταγωνιστική τιμή τους. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Kapa Research και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο εκδήλωσης με αντικείμενο την παραγωγή ανασυγκρότηση. Την εκδήλωση διοργάνωσε η δεξαμενή σκέψης “Ρεύμα”, επικεφαλής της οποίας είναι ο πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Αθ. Σκορδάς, σε συνεργασία με την πρωτοβουλία “ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ”.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα το 49,5% των καταναλωτών απάντησε ότι τον τελευταίο καιρό επιλέγουν τα προϊόντα κυρίως με βάση την τιμή τους. Η αξιοπιστία, ανεξαρτήτως της χώρας προέλευσης, αποτελεί βασικό κριτήριο για το 25%, ενώ το 21% επιλέγει προϊόντα με κριτήρια εάν είναι ελληνικά ή όχι.

Παρατηρούνται, ωστόσο, σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με την κατηγορία των προϊόντων. Στην περίπτωση των τροφίμων η χώρα παραγωγής είναι το κυριότερο κριτήριο (32,5%) για την επιλογή των καταναλωτών και ακολουθεί η τιμή (28,5%), ενώ τελευταία έρχεται η μάρκα (14,5%). Μάλιστα, η πλειονότητα των καταναλωτών, το 53%, δεν το νοιάζει εάν το προϊόν παράγεται από εταιρεία ελληνικών ή ξένων συμφερόντων, αρκεί να παράγεται στην Ελλάδα. Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές λίγο ενδιαφέρονται για το εάν θα είναι επώνυμο το τρόφιμα, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τη στροφή τα τελευταία χρόνια -έστω και αν από πέρυσι υπάρχει μια σχετική επιβράδυνση- στα τρόφιμα ιδιωτικής ετικέτας.

Στα είδη ένδυσης – υπόδησης πρωταρχικό κριτήριο είναι οι προσφορές – εκπτώσεις (34,5%), ακολουθεί η τιμή (28%), ενώ η χώρα προέλευσης έχει σημασία μόνο για το 11%. Στα είδη προσωπικής υγιεινής κύριο κριτήριο είναι η τιμή (38%) και εν συνεχεία οι προσφορές – εκπτώσεις (35%), στην ουσία δηλαδή και πάλι η τιμή, ενώ η χώρα προέλευσης έχει σημασία μόνο για το 10,5%.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτώμενων οι τρεις βασικοί κλάδοι που μπορούν να συνεισφέρουν περισσότερο στην πολυπόθητη ανάπτυξη της χώρας είναι ο τουρισμός – πολιτισμός (78%), ο αγροτικός τομέας και η παραγωγή τροφίμων (49,5%) και η ενέργεια (30,5%).

Επίσης, το 68,5% θεωρεί πιο πατριωτική στάση μια εταιρεία να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, ακόμη και αν αναγκάζεται να μεταφέρει την έδρα της εκτός Ελλάδας, έναντι 26% που θεωρεί ότι είναι πιο πατριωτικό μια εταιρεία να διατηρεί την έδρα της στην Ελλάδα, ακόμη και αν διακινδυνεύει τη βιωσιμότητά της και τις θέσεις εργασίας.

Ενδιαφέρον έχει το στοιχείο που δείχνει ότι πλέον ο κόσμος εμπιστεύεται τον ιδιωτικό τομέα πολύ περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν. Ο Στρατός παραμένει ο θεσμός που εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες (60,5%), όμως στη δεύτερη θέση βρίσκονται πλέον οι ιδιωτικές επιχειρήσεις (46% των ερωτώμενων τις εμπιστεύονται πολύ ή αρκετά) ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2003 ήταν μόλις 28,5%.

Επίσης, το 53,5% πιστεύει ότι το κράτος θα πρέπει να εμπιστεύεται περισσότερο τις επιχειρήσεις και να αφήνει περισσότερη ελευθερία, ενώ το 58% εκτιμά ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τη δημιουργία θέσεων εργασίας είναι η μείωση της φορολογίας και των εισφορών των επιχειρήσεων, έναντι 38,5% που προκρίνει την επιδότηση νέων προσλήψεων.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Ανακοινώθηκε ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός της Ελλάδας

Την περάτωση του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού ανακοίνωσαν τη Μεγάλη Τετάρτη τα υπουργεία Εξωτερικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, δίνοντας στη δημοσιότητα και τον σχετικό χάρτη. Σύμφωνα...

Στις 21:45 το βράδυ της Ανάστασης το Άγιο Φως στο αεροδρόμιο...

Μέσω προγραμματισμένων και έκτακτων πτήσεων της SKY express, το Άγιο Φως θα ταξιδέψει για μία ακόμη χρονιά από την Αθήνα σε επτά προορισμούς σε όλη την...

Ηλύσια: Πρόγραμμα προβολών από 17 έως 23 Απριλίου 2025

Στον Κινηματογράφο «ΗΛΥΣΙΑ» από την Πέμπτη 17/4 έως και την Τετάρτη 23/4 θα προβληθούν οι πέντε παρακάτω ταινίες: Έρχεται η ταινία Κινουμένων Σχεδίων, «Τετράποδες Αποστολές» των Γκόντφριντ Ρουντ...

ΕΛΑΣ: Δημοσιοποίηση στοιχείων ταυτότητας και φωτογραφιών 3 υπηκόων Τουρκίας

Δίνονται στη δημοσιότητα, κατόπιν σχετικής Διάταξης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, τα στοιχεία ταυτότητας και οι φωτογραφίες -3- υπηκόων Τουρκίας, οι οποίοι αναζητούνται, δυνάμει σχετικών...

My market: Πασχαλινό «Γεύμα Προσφοράς»!

Μετά την επιτυχημένη ενέργεια των My market «Γεύμα Προσφοράς», η αλυσίδα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στηρίζει το έργο του οργανισμού «Μαζί για το Παιδί», ενισχύοντας το...

Διημερίδα προπονητικής, στην Ξάνθη, με κορυφαίους προπονητές και αθλητές

Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη χτύπησε για δύο ημέρες η καρδιά του ελληνικού στίβου, σε επιστημονικό και προπονητικό επίπεδο, στην διημερίδα που συνδιοργάνωσαν η...

Η Daikin Hellas γιορτάζει 20 Χρόνια διαρκούς ανάπτυξης στην Ελλάδα με...

Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η Daikin Hellas διοργάνωσε το διήμερο συνέδριο Blue Dealer Event στο μαγευτικό περιβάλλον...

Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά της παραπληροφόρησης

Σταθερή δέσμευση και βασική συνιστώσα της 10ης κοινοβουλευτικής περιόδου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συνιστά ο αγώνας κατά της παραπληροφόρησης. Στο πλαίσιο αυτής της αποστολής, το...

Διαβασε και αυτο

Ανακοινώθηκε ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός της Ελλάδας

Την περάτωση του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού ανακοίνωσαν τη Μεγάλη Τετάρτη τα υπουργεία Εξωτερικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, δίνοντας στη δημοσιότητα και τον σχετικό χάρτη. Σύμφωνα...