12.9 C
Alexandroupoli
Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου, 2025

ΣΕΒ: Ο δεκάλογος των ηλεκτρονικών πωλήσεων

- Χορηγούμενη-

Πρακτικό οδηγό για σωστή επικοινωνία των ηλεκτρονικών καταστημάτων με τους καταναλωτές εξέδωσε σήμερα ο ΣΕΒ, με αφορμή την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών μέσω Ίντερνετ λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία ο Απρίλιος έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, χρονιά κατά την οποία έφθασαν σε 5,8 δισ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να παρέχουν την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση προς τους καταναλωτές, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία «Recommendations for a better presentation of information to consumers» της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων και περιλαμβάνει δέκα συστάσεις που έχουν ως εξής:

  1. Υποχρεωτική και πλήρης ενημέρωση: Διασφαλίζουμε ότι στο e-shop εμφανίζονται όλες οι απαιτούμενες από τη νομοθεσία πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, όπως τα στοιχεία της επιχείρησης, οι τρόποι επικοινωνίας, τα χαρακτηριστικά των πωλούμενων προϊόντων, η συνολική τιμή τους, ενδεχόμενες δαπάνες με τις οποίες μπορεί να επιβαρυνθούν, τα στοιχεία πληρωμής, καθώς και ο χρόνος και οι όροι παράδοσης.
  2. Απλή και κατανοητή γλώσσα: Χρησιμοποιούμε πάντα ξεκάθαρες και απλές διατυπώσεις και αποφεύγουμε περίπλοκες προτάσεις και δυσνόητους όρους. Επιδιώκουμε ακόμη και νομικές ή τεχνικές έννοιες να εξηγούνται με κατανοητό τρόπο, χωρίς να χάνουν την ακρίβειά τους.
  3. Ορατότητα πληροφορίας & Διαβαθμισμένη προσέγγιση: Φροντίζουμε για την άμεση ορατότητα των σχετικών πληροφοριών σε κάθε στάδιο της παραγγελίας. Ορισμένες βασικές πληροφορίες, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας σας, πρέπει να είναι μονίμως ορατές στον καταναλωτή σε κάθε στάδιο.
  4. Ευδιάκριτη και δημιουργική παρουσίαση: Επιλέγουμε οπτικούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας που βοηθούν στην αμεσότερη κατανόησή της. Για παράδειγμα, με πίνακες και υπερ-συνδέσμους για την παράθεση πιο αναλυτικών πληροφοριών και «οπτικά εφέ» για την προσέλκυση της προσοχής του καταναλωτή σε σημαντικούς όρους, όπως προθεσμίες ή εξαιρέσεις.
  5. Εύκολη πρόσβαση: Προσαρμόζουμε κατάλληλα το ηλεκτρονικό περιβάλλον ώστε ο καταναλωτής να έχει πάντα εύκολη και άμεση πρόσβαση στην πληροφορία που χρειάζεται από κάθε συσκευή που μπορεί να χρησιμοποιεί.
  6. Άμεση και εύληπτη επιβεβαίωση αγορών: Επιβεβαιώνουμε πάντα με γραπτή ενημέρωση στον καταναλωτή την ολοκλήρωση της παραγγελίας του. Η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται σε εύλογο διάστημα και σε εύληπτη μορφή.
  7. Ξεκάθαρα δικαιώματα καταναλωτή: Παρέχουμε πλήρη ενημέρωση σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης του καταναλωτή από την ηλεκτρονική αγορά και τη διαδικασία άσκησής του. Ενημερώνουμε τον καταναλωτή σε περίπτωση αλλαγών στους συμβατικούς όρους και για τις συνέπειες σε περίπτωση απόρριψης των προτεινόμενων αλλαγών από την πλευρά του.
  8. Απλοί και συνοπτικοί όροι σύμβασης: Εάν παρέχουμε Γενικούς Όρους Συμβάσεων, φροντίζουμε να είναι απλοί και συνοπτικοί, να έχει άμεση πρόσβαση ο καταναλωτής σε αυτούς πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας του και να είναι στα Ελληνικά για τις συμβάσεις που καταρτίζονται στην Ελλάδα.
  9. Δυνατότητες επίλυσης διαφορών: Πληροφορούμε τον καταναλωτή για τη δυνατότητα προσφυγής του σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών (εφ’ όσον υπαγόμαστε σχετικά), καθώς και στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών.
  10. Εθελοντικοί Κώδικες Δεοντολογίας: Ενημερώνουμε για τυχόν δέσμευσή μας σε εθελοντικούς κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, όπως Κώδικες Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο τους οποίους μπορεί να έχουμε υιοθετήσει.
- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Αλεξανδρούπολη: Έφυγε από τη ζωή ο Σωτήρης Τσελιγκόπουλος

Την τελευταία του πνοή άφησε ο Σωτήρης Τσελιγκόπουλος, στην ηλικία των 79 ετών, πρώην Διευθυντής Δασών Ν. Έβρου και πρώην μέλος του Φορέα Διαχείρισης...

Συνεργασία του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ για την...

«Τα Τελωνεία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δεν είναι απλά σημεία διέλευσης. Είναι τα σύνορα της οικονομίας μας, οι πύλες της ανάπτυξης, αλλά και...

Η αυτοδιοίκηση στο επίκεντρο – Πώς θα «ζωντανέψει» ο Έβρος

Τα προβλήματα που απασχολούν την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και οι πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν για την τόνωση της τοπικής κοινωνίας, τέθηκαν στο επίκεντρο...

Θανατηφόρο τροχαίο στην εθνική οδό Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε στις 7.30 περίπου το απόγευμα της Πέμπτης 27/2 στην εθνική οδό Αλεξανδρούπολης -Ορμενίου, στον κόμβο Θυρέας -Διδυμοτείχου, όταν αυτοκίνητο για αδιευκρίνιστους...

Θανάσης Κοντογεώργης: Αναγκαιότητα κοινής προσπάθειας για την περιφερειακή ανασυγκρότηση – Το...

Η ανάγκη για μια συγκροτημένη και συντονισμένη προσπάθεια σε εθνικό επίπεδο για την περιφερειακή ανασυγκρότηση αποτέλεσε τον κεντρικό άξονα της ομιλίας του Υφυπουργού παρά...

Στη Σύνοδο Κορυφής B40 στη Σόφια ο Δήμαρχος Ορεστιάδας Αδαμάντιος Παπαδόπουλος

Στη Σόφια πραγματοποιήθηκε φέτος η Σύνοδος Κορυφής B40 (B40 Sofia Summit), από τις 23 έως τις 25 Φεβρουαρίου. όπου συμμετείχε ο Δήμαρχος Ορεστιάδας, Διαμαντής...

Θράκη: Γιατί η περιοχή δεν προσελκύει επενδύσεις παρά τις δυνατότητές της

Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις - κυρίως του βιομηχανικού κλάδου- που επιδιώκουν να επενδύσουν στην Θράκη, ανέλυσαν η Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος του Συνδέσμου...

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο συγκεντρώσεων για τη συμπλήρωση δύο ετών από το...

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενημερώνει τους πολίτες ότι, την Παρασκευή (28-2-2025), στο πλαίσιο πραγματοποίησης συγκεντρώσεων στην Ανατολική Μακεδονία και...

Διαβασε και αυτο