8.9 C
Alexandroupoli
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025

Θεσσαλονίκη – Καβάλα με το τρένο σε μία μόλις ώρα

Το σημείο εκκίνησης αυτής της γραμμής θα είναι από τον οικισμό Νέας Φιλαδελφείας του δήμου Ωραιοκάστρου

- Χορηγούμενη-

Για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες υποσχέσεων, εξαγγελιών, αναβολών και ματαιώσεων, έχουμε κάποια απτά και συγκεκριμένα στοιχεία για την σιδηροδρομική σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρει η Πρωϊνή, βρισκόμαστε πιο κοντά στην υλοποίηση της σύνδεσης με τρένο, το οποίο θα κάνει το Θεσσαλονίκη – Καβάλα σε μία ώρα.

Όπως αναφέρει, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου βρίσκεται σε διαβούλευση μέχρι τις 18 Ιουνίου 2020, προβλέπει πως πρόκειται για την κατασκευή μιας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 173,7 χιλιομέτρων.

Το σημείο εκκίνησης αυτής της γραμμής θα είναι από τον οικισμό Νέας Φιλαδελφείας του δήμου Ωραιοκάστρου όπου θα συναντάει την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Κιλκίς και θα καταλήγει στο νέο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β’» στη Νέα Καρβάλη. Στην διαδρομή αυτή θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν οκτώ νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί. Θα είναι οι σταθμοί: Καβαλλαρίου, Λαγκαδικίων, Νέας Μάδυτου, Βρασνών, Αμφίπολης, Ποδοχωρίου, Αυλής και Αμυγδαλεώνα.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 30 σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 8,77 km, 23 σηράγγων συνολικού μήκους 22,23 km και 71 ανισόπεδων διαβάσεων. Οι συρμοί θα αναπτύσσουν ταχύτητα της τάξεως των 160 – 200 χλμ/ώρα. Σε μία ώρα λοιπόν Καβάλα – Θεσσαλονίκη με το τρένο.

Σε διαβούλευση η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης- Καβάλας

Σε διαδικασία διαβούλευσης είναι από την προηγούμενη εβδομάδα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης- Αμφίπολης- Νέας Καρβάλης». Το μεγάλο έργο του ΟΣΕ ουσιαστικά συνδέει σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.

Βασικά αποσπάσματα του πολυσέλιδου κειμένου αναφέρουν τα ακόλουθα: Η σκοπιμότητα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Νέας Καρβάλης είναι η μείωση του συνολικού μήκους του Σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης και επομένως η αύξηση της εμπορευματικής χωρητικότητας του δικτύου, η ανάδειξη του Εμπορικού Λιμένα της Καβάλας (Νέα Καρβάλη), η ανάπτυξη συνδυασμένων εμπορικών μεταφορών, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με Βουλγαρία και Τουρκία, η εξασφάλιση διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού διαδρόμου και η κατάργηση των ισόπεδων οδικών διελεύσεων.

Το έργο θα συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση τόσο του τουρισμού, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη του συνόλου της χώρας, δεδομένου ότι θα εξασφαλίσει τη διαλειτουργική διασύνδεση του Λιμένα Πειραιά και των αστικών κέντρων της χώρας, με το αεροδρόμιο Σπάτων, με τις υπόλοιπες πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας καθώς και με το λιμάνι της Πάτρας μέσω της επικείμενης ένταξης της γραμμής Αθήνας- Πάτρας στο βασικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής φιλική προς το περιβάλλον λόγω της ηλεκτροκίνησής της, της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης και της διασυνδεσιμότητας της γραμμής. Θα επιφέρει σημαντική μείωση στο χρόνο μετακίνησης στη Βόρεια Ελλάδα, την υπόλοιπη χώρα και τις γειτονικές χώρες.

Το συνολικό μήκος της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής, ανέρχεται σε 173,692 km. Πρόκειται για μονή σιδηροδρομική γραμμή, ηλεκτροδοτούμενη, με πλάτος διατομής τα 7,50m (Α΄ φάση διπλής μελλοντικής γραμμής). Στις περιπτώσεις όπου προβλέφθηκε από σήμερα διπλή γραμμή (μόνο στα έργα υποδομής) το πλάτος της διατομής ανέρχεται στα 11,6 m.

Η ταχύτητα μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής είναι 160-200 km/h (200 km/h σε όλο το μήκος της γραμμής με εξαίρεση την περιοχή στο Σ.Σ. Αμφίπολης όπου για λόγους αποφυγής των αρχαιολογικών χώρων και του δικτύου υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ η χάραξη για ταχύτητα 180 km/h επιβατικής αμαξοστοιχίας σε συνδυασμό με 80 km/h εμπορευματικής).

Σχετικά με τα επιμέρους τεχνικά έργα, προβλέπονται τα εξής: Κάθετο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 24,909 km. Παράπλευρο οδικό δίκτυο και οδοί στομίων σηράγγων συνολικού μήκους 120,684km. 8 Σιδηροδρομικοί Σταθμοί: Καβαλλαρίου, Λαγκαδικίων, Νέας Μάδυτου, Βρασνών, Αμφίπολης, Ποδοχωρίου, Αυλής και Αμυγδαλεώνα. 2 Σιδηροδρομικές Στάσεις: Δρύμου και Λουτρών Βόλβης. 30 σιδηροδρομικές γέφυρες συνολικού μήκους 8,767 km. 1 οδική γέφυρα μήκους 35 m. 23 σήραγγες συνολικού μήκους 22,230 km. 9 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 5,678 km. 494 νέοι οχετοί (σωληνωτοί και κιβωτοειδούς διατομής) διαφόρων διαστάσεων.71 ανισόπεδες διαβάσεις. Προβλέπονται επιπλέον τεχνικά έργα προστασίας όπως τοίχοι αντιστήριξης, και 2 περιπτώσεις πασσαλότοιχων. Τα μήκη των εν λόγω τεχνικών έργων κυμαίνονται μεταξύ 30 και 880m και τα μέσα ύψη τους μεταξύ 4 και 10m. Το εύρος κατάληψης του έργου εκτιμάται σε 8.000 στρέμματα. Τμήμα του έργο υλοποιείται εντός του Αισθητικό Δάσους Καβάλας και του Προστατευτικού Δάσους Καβάλας.

Η χάραξη ως προς το Ν. Καβάλας προβλέπει τα ακόλουθα: Εν συνεχεία με βορειοανατολική πορεία κινείται βόρεια της Εγνατίας Οδού στον κάμπο της Πιέριας κοιλάδας, ανάμεσα στα Όρη Παγγαίο και Σύμβολο (ΠΕ Καβάλας). Περί τη ΧΘ 148+000 εξέρχεται της Πιέριας κοιλάδας και με σήραγγα διέρχεται το Σύμβολον όρος από όπου καταλήγει στο νότιο τμήμα των τεναγών Φιλίππων. Περί τη ΧΘ 162+000 διαμορφώνονται σήραγγες ώστε το έργο να διέλθει βορείως των υψωμάτων της Καβάλας. Το πέρας το έργου διαμορφώνεται στην κάμπο της Νέας Καρβάλης βορειοδυτικά οικισμού.

Σύνδεση με το σιδηροδρομικό έργο νέο Λιμάνι- Τοξότες: Το υπό μελέτη έργο αποτελεί τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών Ξάνθης και το πέρας του (ΧΘ 173+691,58) ταυτίζεται με τη ΧΘ 66+500 του τμήματος Νέα Καρβάλη – Τοξότες, η οριστική μελέτη του οποίου είναι υπό εκπόνηση στο πλαίσιο σχετικής ανάθεσης της ΕΡΓΟΣΕ.

Σε αυτήν προβλέπονται τα ακόλουθα: Η νέα ΣΓ ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης, όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός. Στη συνέχεια, οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη ΣΓ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.

Η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή θα έχει συνολικό μήκος 31,8 km, θα είναι μονή, κανονικού εύρους (1,435 m), με ταχύτητα Μελέτης 160 km/h. Μικρότερη ταχύτητα Μελέτης θα εφαρμοστεί στις συνδέσεις του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας, της ΒΙΠΕ Καβάλας και της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων με την Κύρια Γραμμή. Σε όλο το μήκος του έργου η διασταύρωση της Σιδηροδρομικής Γραμμής με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα γίνεται με Ανισόπεδες Διαβάσεις.

- Χορηγούμενη-

Ακολουθήστε μας και στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ evros24.gr

Πρωτογενής Παραγωγή στην εποχή της παγκόσμιας Κλιματικής Αλλαγής

Ο κύκλος του νερού γίνεται πιο ασταθής και ακανόνιστος λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Αύξηση της θερμοκρασίας, περισσότερη εξάτμιση από θάλασσες, λίμνες και εδάφη. Αλλαγή στα...

ΓΣΕΕ: Μαύρη σελίδα για τη χώρα μας ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός...

Η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία είναι μια οδυνηρή υπενθύμιση της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας...

Ερωτήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης για τη συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής...

Προβλήματα για την κατάσταση του πράσινου στην πόλη. Το Φεβρουάριο του 2022 παραδόθηκε στον Δήμαρχο  η μελέτη που είχε αναθέσει σε ομάδα μελετητών με επικεφαλής...

Αντιπροσωπεία του ΔΣ του Συνδέσμου Βιοτεχνιών Βιομηχανιών Έβρου συναντήθηκε με τον...

Θέματα που αφορούν την συνεργασία Δήμου Αλεξανδρούπολης και τοπικών μεταποιητικών επιχειρήσεων έθεσε αντιπροσωπεία του ΔΣ του Συνδέσμου με επικεφαλής τον Πρόεδρο Χρήστο Γιορδαμλή στην...

Ερωτήσεις της παράταξης “ΑΡΧΗ” για τη συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής...

Στο πλαίσιο της Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής Αλεξανδρούπολης την Τετάρτη 30.04.2025, η δημοτική παράταξη ΑΡΧΗ κατέθεσε τις εξής ερωτήσεις: Η κατάσταση με το...

Είκοσι έξι χρόνια Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Νέας Ορεστιάδας

Για 26η συνεχόμενη χρονιά αδιάκοπα, χωρίς τίποτα ποτέ να το πτοήσει, το πεισματάρικο Γκατζολάκι του Έβρου επιμένει σταθερά να δημιουργεί με υπομονή, εργατικότητα, αγάπη...

Δήμος Ορεστιάδας: Τελετή βράβευσης Σχολικού Μαραθωνίου Ανακύκλωσης 2024-2025

Την Παρασκευή 23 Μαΐου στο Άλσος Ανδριανουπόλεως θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση βράβευσης των σχολικών μονάδων στο πλαίσιο του Σχολικού Μαραθωνίου Ανακύκλωσης 2024-2025. Στις 10 π.μ. θα ξεκινήσουν οι υπαίθριες δραστηριότητες με παιχνίδια...

ΑΣΠΑΙΤΕ: Έως 12 Μαΐου 2025 οι εγγραφές

Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που υπάγεται στα ΑΕΙ της χώρας, μαζί με τα πανεπιστήμια και τη Σχολή Καλών Τεχνών. Πρόκειται για...

Διαβασε και αυτο